Menu
© Mercedes

Lewis Hamilton pakt pole Canada 2016

16 reacties | 1364x gelezen
11-06-2016 20:40

bvonk | Mercedes-coureur Lewis Hamilton was vandaag de snelste op het circuit Gilles de Villeneuve en pakt daarmee de pole. Max Verstappen start morgen van P5.

Bron: Formule1nieuws.nl

Uitslag kwalificatie Canada 2016


Pos No Coureur Car Q1 Q2 Q3 Laps
1 44 Lewis Hamilton HAM Mercedes 1:14.121 1:13.076 1:12.812 21
2 6 Nico Rosberg ROS Mercedes 1:13.714 1:13.094 1:12.874 19
3 5 Sebastian Vettel VET Ferrari 1:13.925 1:13.857 1:12.990 24
4 3 Daniel Ricciardo RIC Red Bull Racing TAG Heuer 1:14.030 1:13.540 1:13.166 20
5 33 Max Verstappen VES Red Bull Racing TAG Heuer 1:14.601 1:13.793 1:13.414 24
6 7 Kimi Räikkönen RAI Ferrari 1:14.477 1:13.849 1:13.579 23
7 77 Valtteri Bottas BOT Williams Mercedes 1:14.389 1:13.791 1:13.670 20
8 19 Felipe Massa MAS Williams Mercedes 1:14.815 1:13.864 1:13.769 21
9 27 Nico Hulkenberg HUL Force India Mercedes 1:14.663 1:14.166 1:13.952 23
10 14 Fernando Alonso ALO McLaren Honda 1:15.026 1:14.260 1:14.338 24
11 11 Sergio Perez PER Force India Mercedes 1:14.814 1:14.317 18
12 22 Jenson Button BUT McLaren Honda 1:14.755 1:14.437 16
13 26 Daniil Kvyat KVY Toro Rosso Ferrari 1:14.829 1:14.457 16
14 21 Esteban Gutierrez GUT Haas Ferrari 1:15.148 1:14.571 25
15 8 Romain Grosjean GRO Haas Ferrari 1:15.444 1:14.803 24
16 55 Carlos Sainz SAI Toro Rosso Ferrari 1:14.714 1:21.956 11
17 30 Jolyon Palmer PAL Renault 1:15.459 11
18 94 Pascal Wehrlein WEH MRT Mercedes 1:15.599 9
19 9 Marcus Ericsson ERI Sauber Ferrari 1:15.635 11
20 12 Felipe Nasr NAS Sauber Ferrari 1:16.663 9
21 88 Rio Haryanto HAR MRT Mercedes 1:17.052 9


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Camiel221
Nieuwspress

jammer dat max het nu net niet kon waar maken, hoop wel op goede regen morgen. Dan maakt het vermogen van mercedes niet meer uit maar gaat het om het Chacis en dit is van redbul super. Ben blij voor kimi als dit weekend weer voorbij is, dan zijn zijn 2 meest gehaate circuits voorbij en komen zijn betere circuits er aan.

0 11-06-2016 20:58:15
Sicko
Silver Member

Psssst Ben, Max start vanaf P5.

Ik verwacht dat Rosberg bij de start zijn teammaat voor zal blijven. Ook verwacht ik dat zowel Ricciardo als Verstappen reeds bij de start aan Vettel voorbij zullen gaan.

Voormalig Toro Rosso teammaat van Verstappen mag dan wel een grote mond opzetten dat hij klaar is voor een topteam, maar vandaag heeft zijn crash eigenlijk al het tegendeel bewezen. Ik denk dat het voor Sainz exit wordt aan het einde van dit (zijn tweede) seizoen.

2 11-06-2016 21:09:39
bvonk
Moderator

Inderdaad, moest een beetje snel neergezet worden, is aangepast.

12-06-2016 00:12:06
Geeke
Silver Member



Voormalig Toro Rosso teammaat van Verstappen mag dan wel een grote mond opzetten dat hij klaar is voor een topteam, maar vandaag heeft zijn crash eigenlijk al het tegendeel bewezen. Ik denk dat het voor Sainz exit wordt aan het einde van dit (zijn tweede) seizoen.




Max is foutloos wil je zeggen??
Wat een onzin, er rijden echt wel slechtere coureurs rond op het moment.

OT, lastig in te schatten wat deze race gaat brengen, zonder gekke gebeurtenissen vrees ik dat het een duidelijk Mercedes dominantie gaat worden. Hopelijk wat leuke gevechten erachter of onverwachte coureurs die de Wall of Champions willen eren :)

12-06-2016 09:49:59
Yellow9
Rookie

2x RB bij de eerste 5 , prima uitgangspunt om morgen lekker wat punten te pakken.
Kimi valt tegen.
Er mag wel een wonder gebeuren om te kunnen blijven bij Ferrari.
Genoeg kandidaten als teammaat voor Vettel.
Ik kijk uit naar de start en hoop op regen NA de start.

1 11-06-2016 21:58:25
Camiel221
Nieuwspress


Yellow9 schreef:
2x RB bij de eerste 5 , prima uitgangspunt om morgen lekker wat punten te pakken.
Kimi valt tegen.
Er mag wel een wonder gebeuren om te kunnen blijven bij Ferrari.
Genoeg kandidaten als teammaat voor Vettel.
Ik kijk uit naar de start en hoop op regen NA de start.


t wonder dat hij nog steeds voor vettel staat, en na dit weekend zijn slechte circuits achter de rug zijn?

11-06-2016 22:32:35
Yellow9
Rookie

1 puntje verschil..nou nou.
Seizoen is nog lang, we zullen zien !

1 11-06-2016 23:29:39
Camiel221
Nieuwspress


Yellow9 schreef:
1 puntje verschil..nou nou.
Seizoen is nog lang, we zullen zien !


Klopt 1 puntje, maar hij staat voor. Dit seizoen gaat hij puur gelijk op dus als uit jouw conclusie kimi niet presteerd dan zouden ze volgens jouw conclusie vettel er ook uit moeten trappen want ze zitten nu op t zelfde niveau. Allebei evenveel dnf en ze hebben zo goed als evenveel punten. En zoals ik net zei zijn monaco en canada alles behalve zijn fav circuits. Zijn goede moeten nog komen. Ferrai mag blij zijn met het duo wat ze nu hebben, ze werken samen als een geolide machine en hebben dezelfde rijstijl waardoor ferrari een auto bouwt waarmee beide coureurs goed mee overweg kunnen. Maar goed volgens jouw conclusie moet kimi er uit want die presteerd niet en drm zou vettel er ook uit moeten want die zitten op t zelfde niveau.
Goed noem jij ff 2 perfecte vervangers die goed kunnen samen werken en er bekend om staan een auto goed te kunnen ontwikkelen, ik hoor het graag.

11-06-2016 23:38:07
FerrariFTW
Silver Member

Massa bandenset kwijt omdat een Haas en een Red Bull weet niet wilde vertragen. Het is niet de eerste keer dat er rijders hinderen. Zoiets moet zwaar bestraft worden.

1 12-06-2016 09:09:07
Geeke
Silver Member


FerrariFTW schreef:
Massa bandenset kwijt omdat een Haas en een Red Bull weet niet wilde vertragen. Het is niet de eerste keer dat er rijders hinderen. Zoiets moet zwaar bestraft worden.


En het is altijd iemand anders schuld, Massa doet me denken aan Calimero, misschien kan hij zijn helmdesign aanpassen. Sorry hoor, alle respect voor je die-hard ondersteuning van je favoriet, maar ik zou toch langzaam een alternatief uitzoeken..

12-06-2016 09:52:04
Yellow9
Rookie

Als Monaco en Canada niet zijn favorieten circuits zijn ben ik benieuwd wat ie volgende week laat zien.
Vettel lijkt, zoals ik dat zie, de betere van de 2 en er hangt een wat vreemde, nare, negatieve, mediaaandacht om Kimi heen.
Media sprak al over laatste seizoen en over mogelijke opvolgers,..vaak is zoiets een voorbode.
En ik vind dat Kimi nou niet echt iets doet of laat zien om die verhalen te ontkrachten.
Je vraagt 2 namen voor Ferrari,..Ik zou Ricciardo wel als teammaat voor Vettel zien.
Deze 2 kunnen elkaar wel wat opjutten,.gezonde rivaliteit.
Time will tell.

1 12-06-2016 12:53:07
Camiel221
Nieuwspress


Yellow9 schreef:
Als Monaco en Canada niet zijn favorieten circuits zijn ben ik benieuwd wat ie volgende week laat zien.
Vettel lijkt, zoals ik dat zie, de betere van de 2 en er hangt een wat vreemde, nare, negatieve, mediaaandacht om Kimi heen.
Media sprak al over laatste seizoen en over mogelijke opvolgers,..vaak is zoiets een voorbode.
En ik vind dat Kimi nou niet echt iets doet of laat zien om die verhalen te ontkrachten.
Je vraagt 2 namen voor Ferrari,..Ik zou Ricciardo wel als teammaat voor Vettel zien.
Deze 2 kunnen elkaar wel wat opjutten,.gezonde rivaliteit.
Time will tell.




yellow ben je nieuw in de F1 ofzo? er heeft altijd een vreemde nare media aandacht om kimi gehangen als het om media gaat. ALTIJD, dit komt omdat media en kimi niet goed samen gaan! Dat is dan ook weer een van de redenen dat kimi zo populair is, omdat hij de media altijd in de *** neemt als ze weer eens domme vragen stellen. Tevens vroeg ik om 2 nieuwe namen niet 1. En dan kom je ook meteen met een slechte combi, vettel en ricciardo gingen ook zo lekker en redbull he? totaal niet. En ik heb hier even een quote van een serieus interview met kimi (ja die zijn er ook nog)
Q: No driver triggers as many rumours about his F1 future as you - and it’s been the same now for years. Isn’t that tiresome for you?

KR: Not anymore as this has been going on since the second year I was in Formula One! All this speculation doesn’t touch me. I simply don’t care about it - it’s not my business! I do not comment on rumours.
Q: …but haven’t you been surprised that suddenly Nico Rosberg has appeared in the picture, with rumours that he might change Mercedes silver for Ferrari red?

KR: As I said: I am not interested in commenting on any crude stories. I know what is going on - and that is enough for me. I know that will not stop any rumours - but I also know that the future will prove many people wrong! But: my lips are sealed! (laughs)

Als dat het niet ontkracht weet ik het ook niet. Maar goed jij bent blijkbaar zo iemand die domweg die mainstream media zoals skysport volgt (waar van de nederlandse media als kleurloos kopieert) die er om bekend staan een slechte relatie met kimi te hebben, net als de italiaanse media. Dus die zeggen alles om kimi van zijn stuk te brengen, en dat is ook de reden dat hij er (bijna) nooit op in gaat. Hij geeft geen reet om zulke media.

hier heb je het volledige interview mocht je dat willen lezen. Tip, doe eerst wat research over een coureur voordat je dingen gaat zeggen.

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/interviews/2016/6/kimi-raikkonen-q-a--pressure-not-affecting-ferrari-form.html

12-06-2016 13:52:01
Yellow9
Rookie

Sorry hoor, ik wist niet dat als je al langer lid bent van deze club dat je dan altijd gelijk hebt, sorry.
Ik denk dat ik dit forum maar weer verlaat,..betweters als jij vind ik niks aan.
Heel veel plezier verder op dit forum.

1 12-06-2016 14:08:36
Camiel221
Nieuwspress


Yellow9 schreef:
Sorry hoor, ik wist niet dat als je al langer lid bent van deze club dat je dan altijd gelijk hebt, sorry.
Ik denk dat ik dit forum maar weer verlaat,..betweters als jij vind ik niks aan.
Heel veel plezier verder op dit forum.


Ik ben geen betweeter, ik toon dingen aan. Jij toont niks aan en als jij je ongelijk niet kan accepteren wat dit onderwerp betreft is dat jouw probleem. Ik heb lang niet altijd gelijk over dingen, alleen meestal wel wat betreft kimi onderwerpen, omdat ik daar gewoon veel info over heb. Mij zal je nooit zo horen praten over andere coureurs.

Ik heb trwns nog wat info mocht je me alsnog niet willen geloven. En mocht je er nog interesse in hebben.

Vettel is bezig met zn contract voor 2018-2020 waar in hij een echte nummer 1 status wil hebben. Dit betekent dat coureurs zoals ricciardo of andere top coureurs er nooit voor zullen kiezen om na 2017 voor ferrari te gaan rijden. Daarom zou ricciardo ook nooit een overstap voor 1 jaar maken naar ferrari om tegelijk zijn glazen bij redbull in te gooien en na 2017 zonder stoeltje te zitten bij een top team met een gelijke status.
Daarom denk ik dat kimi er in 2017 bij is zodat ferrari gebruik kan maken van zijn en vettel zijn kennis (ze hebben dezelfde rijstijl) om een auto te ontwikkelen voor vettel voor in 2018. In 2018 zal kimi er niet meer rijden maar een coureur die genoegen neemt met een nummer 2 status (perez, hulk, grosjean etc.). Het zal me alleen niet verbazen als kimi er na 2017 op een of andere manier bij ferrari betrokken blijft om vettel verder te helpen in zijn carriere.

Waarom ze niet in 2017 al een nummer 2 coureur willen hebben? Omdat die minder nuttig zal zijn in het ontwikkelen van de auto voor vettel.

12-06-2016 14:20:15
leo1954
Gold Member

Dat ben ik met je eens Camiel. Ik zie Kimi nog wel een jaar bij Ferrari blijven. Zoals ik al eerder zei, Ferrari heeft een lange geschiedenis van een duidelijke nummer 1 rijder en een (zeer) degelijke nummer 2. Die tegelijkertijd nog steeds de meest populairste coureur is, nooit weg.

Mocht Kimi toch weg gaan zie ik rijders als Bottas of wellicht zelfs Sainz een kans maken.

0 12-06-2016 16:03:55
;