Menu
© Red Bull

Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje

22 reacties | 4768x gelezen
15-05-2016 20:45

bvonk | Max Verstappen heeft de Grote Prijs van Spanje gewonnen. De race begon met een drama voor Mercedes, in de eerste paar bochten raakte ze elkaar en was de race van Mercedes over. Daarna wisselde Verstappen en Ricciardo elkaar steeds af om de leiding met vlak daarachter de Ferrari coureurs. Op het einde was er een strijd tussen Verstappen en Räikkönen maar de Nederlander wist uiteindelijk de fin achter zich te houden.

Bron: Formule1Nieuws.nl

GP Spanje 2016 - Circuit de Barcelona-Catalunya


Pos. Coureur Land Team Tijd Punten
1 Max Verstappen NED Red Bull Racing 1:41:40.017 25
2 Kimi Räikkönen FIN Ferrari +0.616s 18
3 Sebastian Vettel GER Ferrari +5.581s 15
4 Daniel Ricciardo AUS Red Bull Racing +43.950s 12
5 Valtteri Bottas FIN Williams +45.271s 10
6 Carlos Sainz ESP Toro Rosso +61.395s 8
7 Sergio Perez MEX Force India +79.538s 6
8 Felipe Massa BRA Williams +80.707s 4
9 Jenson Button GBR McLaren +1 lap 2
10 Daniil Kvyat RUS Toro Rosso +1 lap 1
11 Esteban Gutierrez MEX Haas +1 lap 0
12 Marcus Ericsson SWE Sauber +1 lap 0
13 Jolyon Palmer GBR Renault +1 lap 0
14 Kevin Magnussen DEN Renault +1 lap 0
15 Felipe Nasr BRA Sauber +1 lap 0
16 Pascal Wehrlein GER Manor +1 lap 0
17 Rio Haryanto INA Manor +1 lap 0
NC Romain Grosjean FRA Haas DNF 0
NC Fernando Alonso ESP McLaren DNF 0
NC Nico Hulkenberg GER Force India DNF 0
NC Lewis Hamilton GBR Mercedes DNF 0
NC Nico Rosberg GER Mercedes DNF 0


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

StressExpress
Quite a regular

Woop woop!!
Maar hij moet nog wel even wennen aan de nieuwe auto ????

1 15-05-2016 16:02:32
bvonk
Moderator

Inderdaad, kan nu alleen maar beter gaan! Op naar het WK?

Dat zal nog wel niet, normaal staat Mercedes er gewoon voor maar daarachter lijkt alles nog mogelijk.

Super gedaan van Max!!!!

15-05-2016 16:04:37
bengelke
Gold Member

dank u Mercedes, voor de spannende race :lol:


Verstappen rijdt zolang voor Ferrari, en nooit iets, spectaculairs kunnen maken. Nu rijdt hij direct, in zen eerste wedstrijd, met een, omgedoopte, renault motor, direct naar de overwinning :-D

0 15-05-2016 16:04:19
Nafta
Senior Member

Race of the year/Losers of the year/Winner of the year, ongelofelijk...

0 15-05-2016 16:05:25
Murdock
Quite a regular

Man, man, man...51 jaar oud en met dikke tranen stuiterend voor de televisie.

Ik volg hem al zijn hele carriers, na ook de hele carriere van Jos gevolg te hebben. Wat een waanzinnig succes. De emoties gieren door mijn lijf!

2 15-05-2016 16:41:37
Gallardo
Hoofdredacteur


Murdock schreef:
Man, man, man...51 jaar oud en met dikke tranen stuiterend voor de televisie.

Ik volg hem al zijn hele carriers, na ook de hele carriere van Jos gevolg te hebben. Wat een waanzinnig succes. De emoties gieren door mijn lijf!


Hier net zo en ben 50 en ook met tranen in de kijkers de laatste ronde gevolgd. Ik geloof dat mijn hond een beetje geschrokken is van mijn schreeuw toen hij over de finish reed hhahaha. Maar wat gaaf voor Max.

15-05-2016 17:34:13
Lunatico
Junior Member


Murdock schreef:
Man, man, man...51 jaar oud en met dikke tranen stuiterend voor de televisie.

Ik volg hem al zijn hele carriers, na ook de hele carriere van Jos gevolg te hebben. Wat een waanzinnig succes. De emoties gieren door mijn lijf!

Ik kom uit Spanje en ik ben 47,op mijn 25 kwam ik naar NL.Ik heb een traantje weg moeten pinken toen Alonso zijn eerste race woon,nog een met zijn eerste titel,en vandaag moest ik ook een traantje weg pinken met Max,Ik kan niet wachten tot dat ik weer ga huilen om zijn eerste titel.Wat een race ongeloofgelijk.

15-05-2016 22:39:54
JanTod
Silver Member

Wat heb ik gisteren gezegd. Nico en Lewis willen elkaar nog wel een over het lijntje duwen. En ja hoor, alleen was daar gras en werd Lewis' auto grasmaaier. En dan pang!!! ook nog eens Nico eraf kegelen. En wat zei ik? Max rijdt langer op zijn banden door en, als de tijdsverschillen te groot worden, binnen komen en voor de witte Pirelli's kiezen. "Die rijdt hem uit!!!" riep ik. Met Kimi in zijn kielzog op dezelfde strategie. En dan elke keer die exit uit de laatste bocht. Vroeg op het gas met een voorzichtig voetje en als uit een katapult het rechte eind op. Ik zag Kimi af en toe zijn bandjes roken. Dat gaat goooooed.... De RedBull van Max hoefde niet eens te kwispelen van plezier. Je zag, hoe Max zich amuseerde en de Ferrari met open vleugel keer op keer op keer voorbleef. Seb en Daniel hebben voor de verkeerde strategie gekozen en Daniel heeft wel zijn achterbanden opgesnoept, door tevergeefs inhaallijnen te verzinnen. Pang wel lekke band zoals Vettel op Spa vorig jaar. Kanjerig van Daniel, om Die Williams van Valtteri net een seconde bij de finish voor te blijven. Dit gaat een memorabel F1-jaar worden..... nee, dat is het al. We gaan mooie tijden tegemoet. Proficiat Max... proficiat papa Jos. Grande..........................................

Groetsels,

Jan Tod

0 15-05-2016 17:15:49
arts3
Bronze Member

Max is de redder des Vaderlands.Geen Ek voetbal,Douwe niet bij top 10.Max is top!

0 15-05-2016 17:42:25
eddieveens
Junior Member

Ongelooflijk wat een race. 3 grote jongens met tranen van geluk. Het is je gegund Max. Fantastisch lang doorgereden op die medium band. Proficiat

0 15-05-2016 18:19:44
f1stevie
Silver Member

eindelijk eens een mooie race gezien.... spannend tot op het einde, met een verdiende winnaar!

wat Hamilton bezielde weet ik niet.... voelt hij nu al de druk om zomaar het gras af te rijden... en hij moet natuurlijk rosberg in zijn dom maneuver meenemen of dat waren nog een 25 punten aan zijn broek.

ook mooi voor Ferrari om p2 en p3 te bezetten

ook sainz mag in de veel mindere STR in de bloemmetje gezet worden... dat zijn de jongere rijder die ons nog veel plezier gaan geven... bij deze geeft hij zich ook bewezen dat hij met een betere auto in de toekomst ook potten zal breken.


meer van hetzelfde graag een volgende keer.... als je zo een race ziet... weet je weer waarom je F1 fan bent geworden

1 15-05-2016 19:41:53
Camiel221
Nieuwspress


f1stevie schreef:
eindelijk eens een mooie race gezien.... spannend tot op het einde, met een verdiende winnaar!

wat Hamilton bezielde weet ik niet.... voelt hij nu al de druk om zomaar het gras af te rijden... en hij moet natuurlijk rosberg in zijn dom maneuver meenemen of dat waren nog een 25 punten aan zijn broek.

ook mooi voor Ferrari om p2 en p3 te bezetten

ook sainz mag in de veel mindere STR in de bloemmetje gezet worden... dat zijn de jongere rijder die ons nog veel plezier gaan geven... bij deze geeft hij zich ook bewezen dat hij met een betere auto in de toekomst ook potten zal breken.


meer van hetzelfde graag een volgende keer.... als je zo een race ziet... weet je weer waarom je F1 fan bent geworden


Jij bent toch ook een kimi fan?
Heb jij ook zo gestressed de race zitten kijken op het eind in de angst dat kimi en max elkaar er af gingen rijden? Man ik wilde zo graag dat de race voorbij was xD

15-05-2016 20:07:06
Hell_Pet
Bronze Member

Het was een fantastische race. Vooral natuurlijk omdat Max voor de overwinning reed, maar ook omdat het tot het einde niet duidelijk was wie er ging winnen. En dat gevoel was echt enorm lekker, die spanning. Wat mij betreft mogen Rosberg en Hamilton dit elke race doen, dan krijg je elke keer zo een knotsgekke race.

0 15-05-2016 19:52:41
edjeh
Rookie

ongeloofelijke race misschien raar om dit te zeggen ,maar ben al bijna 22 maanden ongeneeselijk ziek ,maar zei lang geleden tegen mijn vrouw ik wil Max verstappen nog een keer in een betere auto zien en een race zien winnen want het is een toekomstig wereldkampioen en yes hij flikt het in de mooiste race qua spanning en sensatie hulde aan Max dit geeft weer een boost in je leven

gr ed

2 15-05-2016 22:05:27
bvonk
Moderator

Veel beterschap Ed, hoop en denk dat Max snel nog meer mooie dingen zal laat zien.

15-05-2016 22:11:12
thedutchdevil
Silver Member


edjeh schreef:
ongeloofelijke race misschien raar om dit te zeggen ,maar ben al bijna 22 maanden ongeneeselijk ziek ,maar zei lang geleden tegen mijn vrouw ik wil Max verstappen nog een keer in een betere auto zien en een race zien winnen want het is een toekomstig wereldkampioen en yes hij flikt het in de mooiste race qua spanning en sensatie hulde aan Max dit geeft weer een boost in je leven

gr ed

Jee over perspectief gesproken,
Heel veel sterkte man....
Ik hoop dat je Max nog vaak zal zien winnen !

15-05-2016 23:04:05
thedutchdevil
Silver Member

Geweldig om te zien de rust en inzicht die Max liet zien.
Vooral op het vlak van banden manegment een hele grote.

0 15-05-2016 23:01:30
FerrariFTW
Silver Member

Wat een enorme ongeziene dosis geluk.

- De eerste keer ooit dat de Mercedessen uitvallen in de eerste bocht en samen!
- Hij had de betere strategie bij Red Bull .
- Bij Ferrari had Raikkonen de betere strategie. Vettel was hem altijd voorbijgereden.
- Start voor discussie vatbaar. Leek me valse start.

Verder wel sterk gereden en verdedigd en zelf afgedwongen, dat is zijn verdienste. Hij is een groot talent, maar helaas gaat deze overwinning jullie weer onrealistisch maken. Een goede realist moet inzien dat dit geluk was.


2 16-05-2016 09:27:52
Gallardo
Hoofdredacteur


FerrariFTW schreef:
Wat een enorme ongeziene dosis geluk.

- De eerste keer ooit dat de Mercedessen uitvallen in de eerste bocht en samen!
- Hij had de betere strategie bij Red Bull .
- Bij Ferrari had Raikkonen de betere strategie. Vettel was hem altijd voorbijgereden.
- Start voor discussie vatbaar. Leek me valse start.

Verder wel sterk gereden en verdedigd en zelf afgedwongen, dat is zijn verdienste. Hij is een groot talent, maar helaas gaat deze overwinning jullie weer onrealistisch maken. Een goede realist moet inzien dat dit geluk was.





Jij hebt altijd wel wat te plassen he, geniet toch van het moment. Het is uniek dat een jongen als Max zomaar in een andere auto stapt welke hij niet kent en daarmee naar de overwinning rijdt.

Massa was lekker bezig, nu we toch aan het plassen zijn, die gast hoort al jaren niet meer in de Formule1 thuis maar moet lekker aan de Copacobana gaan liggen zonnen, doet hij nog iets nuttigs.

16-05-2016 16:02:33
Camiel221
Nieuwspress


FerrariFTW schreef:
Wat een enorme ongeziene dosis geluk.

- De eerste keer ooit dat de Mercedessen uitvallen in de eerste bocht en samen!
- Hij had de betere strategie bij Red Bull .
- Bij Ferrari had Raikkonen de betere strategie. Vettel was hem altijd voorbijgereden.
- Start voor discussie vatbaar. Leek me valse start.

Verder wel sterk gereden en verdedigd en zelf afgedwongen, dat is zijn verdienste. Hij is een groot talent, maar helaas gaat deze overwinning jullie weer onrealistisch maken. Een goede realist moet inzien dat dit geluk was.





FTW de strategie van kimi en max was een grote gok. die strategie van ricciardo en vettel was op papier sterker. Ze hebben gewoon sneller en beter gereden beide heren. Op 10 ronde oudere banen waren kimi en max even snel als vettel. en btw Max was het hele weekend even snel als ricciardo dat zag je ook in de race hij bleef er mooi achterhangen rondt de 1.3 seconden in de schoone lucht.

16-05-2016 18:23:32
Parabola
Bronze Member

Prachtige overwinning, had natuurlijk geluk dat de beide mercedessen er in al de eerste ronde uitvlogen. Maar ja zonder geluk vaart niemand wel. Bijzonder was zeker naast de mooie prestatie van Max, de opvallende prestatie van met name Sainz. Deze reed naast voor onze in de race belangrijke eigen Max misschien wel als beste gisteren over circuit rond.

Ik zie Sainz als hij zo blijft presteren volgend jaar gewoon weer naast Verstappen in de tweede Red Bull rijden. Voor het overige reden met name Bottas en Alonso (uitgevallen) ook een zeer goede race.

Ik vond trouwens Rosberg de schuldige ondanks alle reacties dat Hamilton fout was, Hamilton kon niet remmen anders zou hij achterop geknald zijn en Rosberg ging wel heel erg van zijn lijn af Op naar Monaco.

0 16-05-2016 09:48:38
;