Menu
©

Nico Rosberg wint GP Rusland, Max Verstappen valt uit

12 reacties | 2223x gelezen
01-05-2016 15:54

bvonk | Nico Rosberg heeft ook de Grand Prix van Rusland op zijn naam weten te schrijven. Lewis Hamilton werd nog knap tweede ondanks een probleem aan zijn auto en Max Verstappen, die de chaos in de eerste ronde goed doorkwam, viel later uit met een geplofte motor.

Bron: Formule1Nieuws.nl


GP Rusland 2016 - Sochi Autodrom

PosNrCoureurTeamRondenTijdGridPunten
16NICO ROSBERGMERCEDES1:32:41.997125
244LEWIS HAMILTONMERCEDES+25.022s10[color=228B22">?8[/color">18
37KIMI RÄIKKÖNENFERRARI+31.998s315
477VALTTERI BOTTASWILLIAMS+50.217s2[color=FF0000">?2[/color">12
519FELIPE MASSAWILLIAMS+74.427s4[color=FF0000">?1[/color">10
614FERNANDO ALONSOMCLAREN+1 lap14[color=228B22">?8[/color">8
720KEVIN MAGNUSSENRENAULT+1 lap17[color=228B22">?10[/color">6
88ROMAIN GROSJEANHAAS+1 lap15[color=228B22">?7[/color">4
911SERGIO PEREZFORCE INDIA+1 lap6[color=FF0000">?3[/color">2
1022JENSON BUTTONMCLAREN+1 lap12[color=228B22">?2[/color">1
113DANIEL RICCIARDORED BULL RACING+1 lap5[color=FF0000">?6[/color">
1255CARLOS SAINZTORO ROSSO+1 lap11[color=FF0000">?1[/color">
1330JOLYON PALMERRENAULT+1 lap18[color=228B22">?5[/color">
149MARCUS ERICSSONSAUBER+1 lap22[color=228B22">?8[/color">
1526DANIIL KVYATRED BULL RACING+1 lap8[color=FF0000">?7[/color">
1612FELIPE NASRSAUBER+1 lap19[color=228B22">?3[/color">
1721ESTEBAN GUTIERREZHAAS+1 lap16[color=FF0000">?1[/color">
1894PASCAL WEHRLEINMANOR+2 laps20[color=228B22">?2[/color">
NC33MAX VERSTAPPENTORO ROSSODNF
NC5SEBASTIAN VETTELFERRARIDNF
NC27NICO HULKENBERGFORCE INDIADNF
NC88RIO HARYANTOMANORDNF




❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

madmax
Senior Member

Heeft Kvyat wel zijn muntjes afgegeven na de race zodat andere ook nog in de botsautootjes kunnen?
Zijn we Maldonado kwijt hebben we crazy Ivan erbij.
Wat een idioot rijgedrag was dat zeg.

Maar dat gezegd hebbende: Hamilton heeft gemaximaliseerd en Kimi oogde niet zo scherp bij de hervatting na de safety car.
Beetje saaie race toen de stofwolken van de 1e rondes waren geluwd

1 01-05-2016 16:14:40
f1stevie
Silver Member

saaie race gezien op de start na

even had ik voor het seizoen gehoopt dat er een team de aansluiting ging vinden met Mercedes... na deze race is het duidelijk dat Mercedes weer het hele seizoen zal domineren.... ik vind het leuk voor rosberg en lewis H en voor de Mercedes fans , maar als neutrale kijker heb je niets aan zulke racen.... gevechten voor een puntje zeggen mij ook heel weinig....

01-05-2016 18:32:36
bvonk
Moderator

Mooie overwinning van Rosberg maar hoop de komende races op geen pech bij een van de Mercedes coureurs dan krijgen we misschien weer een echt gevecht om de winst. Jammer van Max maar wel beide McLarens in de top 10, ze zijn er nog niet maar de stappen omhoog zijn er.

0 01-05-2016 16:17:04
Hell_Pet
Bronze Member

Het mooiste aan de race vond ik Alonso die 1 rondje even ging stampen 'puur voor de lol'. Alles op maximaal verbruik en gaan.
Geeft toch wel aan hoe jammer al die beperkingen zijn. En ik denk dat Alonso dat hiermee wil aangeven.

0 01-05-2016 16:43:11
bvonk
Moderator

Ik vond hem eigenlijk niet saai, maar kwam dan misschien omdat Max het goed deed voordat hij uitviel en daarna de spanning of McLaren weer eens met twee wagens in de top tien zou komen :-).

0 01-05-2016 19:21:55
Camiel221
Nieuwspress

ik vond hem ook niet echt saai, nee het was niet de spannendste race ooit maar er gebeurde genoeg van plek 7 tot en met het eind. 1 tm 6 reed iedereen in niemands land maar jammer dan, dan moet je genieten van de andere gevechten. Jammer dat max uit is gevallen, maar hij heeft wel laten zien wrm hij de toekomst is en niet sainz, max reed gemakkelijk op p6 en waar was sainz de hele race? Leuk dat kimi iig 3de staat in het WK maar hoop toch echt dat ferrari wat meer snelheid weet te vinden zodat ze misschien nog 1 of 2 races weten te winnen. Kampioen worden doen ze toch niet dus laat de betrouwbaarheid maar, ga lekker voor snelheid ga de aansluiting vinden en ga dan aan je betrouwbaarheid werken.

2 01-05-2016 21:03:33
Warthog
Senior Member

Rosberg is dit seizoen schitterend bezig.

De beide mclarens doen het goed, alonso is zelfs tot op plaats 6 geraakt. Er zijn dan wel een paar rijders uitgevallen maar dit doet niets af van zijn prestatie.

Wat Kvyat bezielde weet ik niet. Ik geef hem volledig gelijk wat hij deed 2 weken geleden, maar dit gaat er toch over. Als je iemand 2 maal aantikt binnen de 20 seconden dan is er toch iets niet in de haak. Ik zeg niet dat hij het met opzet deed maar proper is het zeker niet. Nu begrijp ik Vettels frustraties volledig, dit hou je normaal niet voor mogelijk.

Voor de rest gebeurde er niet veel. De races moeten terug een heel stuk spannender. Niet 1 team dat vecht voor de titel of een overwinning, maar een drie, viertal teams. Dat maakt de races veel spannender.

01-05-2016 21:48:52
Geeke
Silver Member

Camiel, Sainz heeft de hele race met brokstukken van Kvyat in zijn sidepod rondgereden, daarom wilde zijn bolide niet optimaal presteren. Ik zou dus niet te vroeg juichen voor Max de motoropblazer :P
Een raceweekend die ik net zo goed via de radio had kunnen volgen, ook de kwalificatie was enorm saai. Hopelijk krijgen we er zo niet te veel. Die zogenoemde gevechten in het middenveld was niet meer dan een treintje. De banden zouden minder last moeten hebben van het achtervolgen, hopelijk gaan ze daar wat aan doen voor volgend jaar.

02-05-2016 10:59:12
;