Menu
©

Rosberg wint met overmacht Grote Prijs van China

20 reacties | 2360x gelezen
17-04-2016 10:06

bvonk |

GP China 2016 - Shanghai International Circuit

PosNrCoureurTeamRondenTijdGridPunten
16NICO ROSBERGMERCEDES1:38:53.891125
25SEBASTIAN VETTELFERRARI+37.776s4[color=228B22">▲3[/color">18
326DANIIL KVYATRED BULL RACING+45.936s6[color=228B22">▲3[/color">15
43DANIEL RICCIARDORED BULL RACING+52.688s2[color=FF0000">▼2[/color">12
57KIMI RÄIKKÖNENFERRARI+65.872s3[color=FF0000">▼2[/color">10
612FELIPE MASSAWILLIAMS+75.511s10[color=228B22">▲4[/color">8
744LEWIS HAMILTONMERCEDES+78.230s22[color=228B22">▲15[/color">6
833MAX VERSTAPPENTORO ROSSO+79.268s9[color=228B22">▲1[/color">4
955CARLOS SAINZTORO ROSSO+84.127s8[color=FF0000">▼1[/color">2
1077VALTTERI BOTTASWILLIAMS+86.192s5[color=FF0000">▼5[/color">1
1111SERGIO PEREZFORCE INDIA+94.283s7[color=FF0000">▼4[/color">
1214FERNANDO ALONSOMCLAREN+97.253s11[color=FF0000">▼1[/color">
1322JENSON BUTTONMCLAREN+101.990s12[color=FF0000">▼1[/color">
1421ESTEBAN GUTIERREZHAAS+1 lap18[color=228B22">▲4[/color">
1527NICO HULKENBERGFORCE INDIA+1 lap13[color=FF0000">▼2[/color">
169MARCUS ERICSSONSAUBER+1 lap15[color=228B22">▲1[/color">
1720KEVIN MAGNUSSENRENAULT+1 lap20[color=228B22">▲3[/color">
1894PASCAL WEHRLEINMANOR+1 lap21[color=228B22">▲3[/color">
198ROMAIN GROSJEANHAAS+1 lap14[color=FF0000">▼5[/color">
2012FELIPE NASRSAUBER+1 lap16[color=FF0000">▼4[/color">
2188RIO HARYANTOMANOR+1 lap20[color=FF0000">▼1[/color">
2230JOLYON PALMERRENAULT+19[color=FF0000">▼3[/color">

Bron: Formule1Nieuws.nl


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Camiel221
Nieuwspress

En stoffel staat nog steeds boven button en alonso in het wk.

0 17-04-2016 11:13:25
Uran1
Bronze Member

Mooie race gezien, zo mogen er meer komen...veel inhaal acties.
jammer van die aanrijdingen bij de start in de eerste bocht. Vettel had veel commentaar tegen Kvyat maar die treft geen schuld hij zou zelf het zelfde gedaan hebben, jammer dat hij Kimi raakte.
Max weer een goeie race gereden net als zijn teamgenoot.
Ook Red Bull deed goed mee...maar het mooist van alles vindt ik dat Nico Rosberg laat zien dat hij goed is door drie x na elkaar te winnen.
Jammer voor het slechte begin van Hamilton door mankementen aan zijn auto.

1 17-04-2016 11:43:53
Garfield
Senior Member

De eerste paar honderd meters van de race gebeuren er wat raceongevallen. Daar was Vette oa. ook slachtoffer van. Zonder dat je daarvan een schuldige kunt aanwijzen.
Wel jammer, want nu had Vettel geen enige kans om Rosberg aan te vallen. Die kon risicoloos op de cruisestand zijn rondjes rijden. De wedstrijd was nog mooier geweest als er gevochten werd om de eerste plaats. Maar dat zal in het vervolg van het seizoen vast nog wel gebeuren.

Zeer verbazingwekkend was de rijstijl van Hamilton. Wat een foutenparade en wat pech. Als dat niet beter wordt kan hij het wereldkampioenschap dit jaar wel op zijn buik schrijven. Misschien dat hij na vandaag eens wakker schrikt.

17-04-2016 12:57:52
KawaEd
Junior Member

Makkie als het motormanagement van LH wordt gemanipuleerd ten faveure van Rosberg. Opvallend dat tijdens de testweken er geen problemen zijn bij beide Mercedessen, bij de quali ook niet maar tijdens de races heeft de auto/motor van Lewis ineens problemen.
(en dit zonder in complot theorieën te duiken). 3 wedstrijden achter elkaar gaat mij teveel opvallen.....nou brand maar los met de commentaren!

3 17-04-2016 13:55:16
Panoz
Gold Member

Hamilton heeft inderdaad de pechduivel aan boord deze seizoenstart maar denk niet dat het team dit bewust doet KawaEd. Na deze race gaf Hamilton ook aan dat na zijn aanrijding met Nasr in het begin, de auto aanvoelde als een dweil. Waarschijnlijk was er dus meer beschadigd dan alleen de voorvleugel.
Toch heeft ie nog wel 15 plekken terug weten te winnen.

17-04-2016 14:11:27
Garfield
Senior Member

[quote]Poster: KawaEd Gepost: 17/04/2016 13:55:16 Makkie als het motormanagement van LH wordt gemanipuleerd ten faveure van Rosberg. Opvallend dat tijdens de testweken er geen problemen zijn bij beide Mercedessen, bij de quali ook niet maar tijdens de races heeft de auto/motor van Lewis ineens problemen. (en dit zonder in complot theorieën te duiken). 3 wedstrijden achter elkaar gaat mij teveel opvallen.....nou brand maar los met de commentaren![/quote]

Ik heb al drie wedstrijden een Hamilton gezien die veel persoonlijke fouten maakte. Dat in tegenstelling tot de bijna foutloze Rosberg.
Hij is gewoon niet scherp genoeg om te winnen.

Ik denk dat de boodschap bij hem nu wel duidelijk wordt(is). Ik verwacht over 2 weken een andere Hamilton. Anders is hij straks wereldkampioen af.

17-04-2016 14:42:43
pino73
Silver Member

Hey KawaEd

Kun jij dat bewijzen wat jij nu zegt ?? En volgens mij had Lewis al heel het weekend problemen met de auto .
Begon al met vervangen van de versnellingsbak (resultaat van vorige race waar het team niks aan kon doen) . Verder probleem met het Hybridesysteem van de wagen en had daarom volgens mij ook geen Q tijd gereden !! Dus denk dat jij nu een complot ziet dat er niet is . Is het zelfde dat verstappen een probleem had met zijn wagen (naar rechts trekken ) en Sainz niet . Dat gebeurd soms en soms niet Vorige race viel Vettel uit en Raikkonen niet of is dit in jou ogen ook opzet van Ferrari ??
Soms zit je als rijder in de hoek waar de klappen vallen en dat is nu helaas Lewis hoek

17-04-2016 15:54:13
leo1954
Gold Member

Redelijke race, Max maakt het toch spannend. Vettel reed goed, maar wat zat hij te zeuren zeg! Dat je nog mekkert in de hitte van de strijd ala, maar om dan door te gaan tijdens de huldiging, nee, zo ken ik mijn favoriet niet. Kyvat had gewoon gelijk,ook zijn reactie was heel goed. En een zeer verdiende podiumplek voor die jongen. Dit is racen Seb!

2 17-04-2016 14:54:05
Camiel221
Nieuwspress

niet van je verwacht leo zo een reactie, mooi om ook minpunten toe te geven van je rijden :)

17-04-2016 14:56:03
Panoz
Gold Member

Inderdaad, goed om te zien dat zelfs de doorgewinterde Vettel-fan niet blind is voor dergelijk gedrag :-).
Ik denk dat Vettel een beetje zoekende is betreffende zijn rol bij Ferrari, steeds maar excuses maken ook al heeft hij een goede race of kwalificatie gereden. Sorry dit en sorry dat. Man, de hele wereld weet al dat Mercedes momenteel bijna niet te kloppen is dus het is helemaal geen schande als je niet op de hoogste trede staat.

Dit keer flipte hij natuurlijk helemaal omdat hij in contact kwam met zijn teammaat maar zelfs de teambaas deed het af als een race-incident. Ik zou dus zeggen doe gewoon je ding en hou eens op met dat geouweneel.

17-04-2016 15:19:27
FerrariFTW
Silver Member

Wedstrijdleiding weer rampzalig. Perez duidelijk unsafe release, en dan 15 ronden later verliest Massa er 15 seconden achter en verliest P5 en misschien wel een podium. Wel heel sterk verdedigd en zijn teamgenoot in de vernieling gereden. Helaas dus de nieuwe voorvleugel geen succes (deze zat deze keer op bij Bottas).

Toro Rosso valt nual terug zoals voorspeld. Het feit dat iedereen hier dacht dat ze beter gingen zijn als Red Bull getuigd toch van zeer veel chauvinisme. Kvyat mooi podium. Max weer mooie inhaalacties.

0 17-04-2016 17:51:43
Nafta
Member

Ik heb bij het laatste setje banden die Lewis eronder had toch een aantal keren rook eraf zien komen. Hij zat ze dus flink te pushen en de auto is zo goed als de sloffen die eronder zitten.

1 17-04-2016 21:24:00
cajos
Bronze Member

Hij zat ze dus flink te pushen en de auto is zo goed als de sloffen die eronder zitten.----------------
Of de auto is zo goed als de man die hem bestuurd, als de wedstrijd nog wat langer was geweest was Max Hamilton nog voorbij gereden.

17-04-2016 22:26:48
bvonk
Moderator

Tja het was geen Hammertime bij Lewis maar voor een slecht weekend waar alles verkeerd gaat is 7de echt niet slecht. Hoop wel dat er geen pech is voor beide Mercedes coureurs de komende races dan krijgen we misschien echt een gevecht om de winst.

Vergeleken met Rosberg hebben de beide nu 2 keer minimaal een plek verloren bij de start. Verder is het maar de vraag wat hij in Bahrein en China in de race meer had kunnen doen met een beschadigde wagen.

Jammer geen punten voor McLaren maar wel weer leuke race voor Max ondanks zijn wat slechte startperiode.

0 17-04-2016 23:30:50
eddieveens
Junior Member

Mooi race gezien. Jammer van het contact tussen Vettel en Kimi. Kvyat had volgens mij alle recht om daar in te duiken... Mooie stint van Max op de medium band met bijna meteen een snelste raceronde. Hamilton verbaast mij ... hij lijkt wel ongemotiveerd na 3 wereldtitels. Rosberg zet wel zijn stempel op dit wk op deze manier.

0 18-04-2016 00:42:06
;