Menu
©

Rosberg wint ook GP Bahrein, Verstappen p6

16 reacties | 2793x gelezen
03-04-2016 18:54

bvonk |

GP Bahrein 2016 - Bahrain International Circuit

PosNrCoureurTeamRondenTijdGridPunten
16Nico RosbergMercedes571h342[color=228B22">▲1[/color">25
27Kimi RäikkönenFerrari57102824[color=228B22">▲2[/color">18
344Lewis HamiltonMercedes57301481[color=FF0000">▼2[/color">15
43Daniel RicciardoRed Bull Racing57624945[color=228B22">▲1[/color">12
58Romain GrosjeanHaas F157782999[color=228B22">▲4[/color">10
633Max VerstappenToro Rosso578092910[color=228B22">▲4[/color">8
726Daniil KvyatRed Bull Racing56+ 1 lap15[color=228B22">▲8[/color">6
819Felipe MassaWilliams56+ 1 lap7[color=FF0000">▼1[/color">4
977Valtteri BottasWilliams56+ 1 lap6[color=FF0000">▼3[/color">2
1047Stoffel VandoorneMcLaren56+ 1 lap12[color=228B22">▲2[/color">1
1120Kevin MagnussenRenault56+ 1 lap22[color=228B22">▲11[/color">
129Marcus EricssonSauber56+ 1 lap17[color=228B22">▲5[/color">
1394Pascal WehrleinManor F156+ 1 lap16[color=228B22">▲3[/color">
1411Sergio PérezForce India56+ 1 lap18[color=228B22">▲4[/color">
1512Felipe NasrSauber56+ 1 lap21[color=228B22">▲6[/color">
1627Nico HülkenbergForce India56+ 1 lap8[color=FF0000">▼8[/color">
1788Rio HaryantoManor F156+ 1 lap20[color=228B22">▲3[/color">
1855Carlos Sainz jrToro Rosso29
1921Esteban GutiérrezHaas F19
2022Jenson ButtonMcLaren6
215Sebastian VettelFerrari0
2230Jolyon PalmerRenault0

Bron: Formule1Nieuws.nl


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

F1ner
Bronze Member

Mooie race gezien vanaf de 4 e plaats en in het middenveld . Vandoorne heeft echt wel zijn visite kaartje afgegeven , en hij heeft het eerste punt voor Mclaren dit jaar gepakt .

1 03-04-2016 19:13:58
f1stevie
Silver Member

was idd eens een mooie race.... mooie winnaar en een knappe 2de plaats voor Kimi ondanks een verschrikkelijk slechte start.

Vandoorne geeft ook laten zien dat hij net als Max uit het goede hout is gesneden .... in zijn debuut race en meteen met mooie inhaalacties en een knappe P10 en het eerste puntje voor MClaren

ook zeer mooi voor HaasF1 weerom mooi punten voor een debuut jaar

wat was dat bij Ferrari.... in de verkenningsronde je motor of turbo opblazen... ik begrijp niet dat ze dat niet zien aankomen met al die technologie .... nu goed ik zie liever Kimi op het podium dan Vettel

03-04-2016 19:49:51
Camiel221
Nieuwspress

zeer mooie race in mijn mening. Ik heb wel wat te melden over een aantal coureurs

Rosberg: gewoon strak zakelijk gereden, mooi het gat gehouden en verdiend gewonnen

Kimi: super gereden op een slechte start na, al was die goed geweest had hij miss rosberg uit kunnen dagen. Verder super gereden en laat hij gewoon zien dat hij thuis hoort bij ferrari als hij de goede strategie krijgt die normaal vettel zou krijgen. Hoop dat ferrari zich begint te realiseren dat ze 2 super talenten hebben die dikke punten kunnen pakken als ze het strategisch beter aanpakken.

Hamilton: Twijfelachtige actie bij de start om zo abrupt van posistie te veranderen. Stewards geven bottas de schuld maar het was niet super slim van hamilton om dit te doen.

Stoffel: gewoon strak gereden, gedaan wat hij moest doen en een mooie punt gepakt, al denk ik dat button hem had verslagen. Maar alsnog super invaldebut, je ziet het niet vaak dat een invaller goed mee kan met de andere coureur.

Max: weer prachtig gereden niks te klagen, had miss grosjean nog kunnen verslaan als hij zijn laatste pitstop eerder had gedaan, denk dat het team wat te lang aan het rekenen was.

Grosjean: prachtig gereden, die man wordt steeds en steeds sneller, en krijg steeds meer respect voor die man.

Pascal: super strak gereden in de manor, man wat heeft hij een talent! echt zwaar onder de indruk

Williams: tja het team begint langzaam weer weg te vallen nu de verschillen in de motoren steeds kleiner worden.

Forcie india: zelfde verhaal was wel een mooi gevecht tussen de 2 zeer gelijkwaardige coureurs, heb ik ook van genoten.

Sauber: wss einde verhaal, monteurs hadden niet eens stoeltjes om op te zitten, diep triest. wel op de baan mooi gevochten in hun misschien wel laatste race ooit.

FERRARI MOETEN WERKEN AAN DE BETROUWBAARHEID!! :)

0 03-04-2016 19:37:48
leo1954
Gold Member

Voordat de race goed en wel begonnen was even slikken. Jammer dat Vettel eruit lag. De race zelf was heel leuk om te zien, Lewis verprutst zijn start weer eens, snijdt Bottas af die daar ook nog een straf voor krijgt. Imo een volslagen belachelijke straf. Genoeg spektakel, dat wel. Max rijdt een geweldige race, prachtige inhaalacties, klasse.
Kimi Räikkönen rijdt naar een hele mooie tweede plek en het ene puntje van van Doorne was er één met een goud randje!

0 03-04-2016 19:54:07
steun64
Quite a regular

Knap werk Max

0 03-04-2016 20:49:10
bvonk
Moderator

Leuke race, alleen jammer dat de winst al bij de start was vergeven. Kimi ondanks slechte start een mooie tweede plek, Hamilton goed hersteld ondanks beschadigde wagen. Maar Grosjean, Verstappen en Vandoorne waren echt de mannen van de race.

Eerste punt voor McLaren is binnen!

1 03-04-2016 21:00:58
Garfield
Senior Member

Voor Ferrari zat er in deze race meer in. Als Kimi maar 6 seconden toegeeft op de winnaar, wat had Seb wel niet kunnen doen met een goede motor.
Max zoals je mocht verwachten. Enkele plaatsen winst.
De grote verrassing: Stoffel. Kan die Alonso niet nog een maandje ziek blijven?

03-04-2016 22:20:12
;