Krijgt Stoffel Vandoorne volgend jaar een F1-zitje?

Gepost door: bengelke op 06-08-2015 18:22 1651x gelezen

Een Italiaanse website, maakt op haar site italiaracing.net bekend dat McLaren volgend seizoen mogelijk een nieuwe race coureur krijgt. Jenson Button zou namelijk zijn stoeltje moeten afstaan aan de, meervoudig GP2 winnaar, Stoffel Vandoorne. Button kon zijn zitje, voor dit jaar, behouden door de massale belangstelling van de pers en andere media uit zijn thuisland. Vorig seizoen reed huidig testrijder Kevin Magnussen nog bij het team, maar hij lijkt nu zijn kans te hebben gehad. Over twee weken tijdens de thuis race van Stoffel Vandoorne op Spa gaat McLaren dit mogelijk bekendmaken. Hopelijk kloppen de geruchten ditmaal, en krijgen we nog eens een belg in de f1.

Bron: autosport.be


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: Krijgt Stoffel Vandoorne volgend jaar een F1-zitje?


bvonk
Re: Krijgt Stoffel Vandoorne volgend jaar een F1-zitje?
Lijkt me sterk, Magnussen krijgt eerder nog een echte kans lijkt mij. Maar eerder gaf Dennis ook al aan juist wel door te willen met Button. Denk dus dat dit meer hoop is dan dat er echt iets van waar is. Maar we zullen zien.
Gepost op: 06/08/2015 18:28
F1ner
Gepost op: 06/08/2015 18:35
bvonk waarom lijkt u dat sterk ? Volgens mij is Vandoorne wel beter dan Magnussen . Hoe Vandoorne in de gp 2 rijdt lijkt me dit maar normaal als het waar zou zijn .
Gepost op: 06/08/2015 18:35
F1ner
Re: Krijgt Stoffel Vandoorne volgend jaar een F1-zitje?
Als Belg hoop ik dat dit waar is , maar direkt debuteren bij mclaren kan ook fout uitpakken omdat je dan vanaf de eerste race moet presteren en punten pakken als de auto goed is . Al hoop ik wel als het waar is dat hij het Alonso kan moeilijk maken en hem enkele keren kan verslagen in zijn eerste jaar .
Gepost op: 06/08/2015 18:32
Camiel221
Re: Krijgt Stoffel Vandoorne volgend jaar een F1-zitje?
t lijkt me idd ook sterk, hij cocureert tegen button. Die genoeg bewezen heeft, goed kan rijden (niet zo goed al nando maar goed genoeg voor een top team) hij heeft bakken met ervaring, wat Mclaren op dit moment nodig heeft! of tegen magnussen, wie behouden werd om in eerste instantie button te gaan vervangen als die weg gaat/moet bij mclaren, hij heeft bewezen om zeker goed te kunnen rijden, en heeft al een jaar ervaring.
ik denk dat stoffel naar andere teams moet gaan kijken of hij moet nog 1 a 2 jaar willen wachten voordat hij een kans krijgt bij mclaren. Ik hoop het wel dat deze geruchten waar zijn maar mijn twijfels zijn zeer sterk.
Gepost op: 06/08/2015 18:56
danson
Re: Krijgt Stoffel Vandoorne volgend jaar een F1-zitje?
Ik zeg button gaat top gear presenteren. Hulkenberg gaat hem vervangen en perez gaat naar haas. Twee plekjes vrij bij force India voor de twee mclaren( jonkies) om ervaring op te doen. Kunnen ze zich daar gaan bewijzen om te kijken wie van de twee alonso over 2 tot 3 jaar mag vervangen
Gepost op: 06/08/2015 20:20
bvonk
Gepost op: 06/08/2015 20:45
Zou goede oplossing zijn danson. Maar Force India heeft niet echt meer een band met McLaren. Dat is nu meer het kleine zuster team van Mercedes en Mercedes wil hun testcoureur daar laten rijden volgend jaar. Geloof dat McLaren nog wel Manor F1 ondersteunt maar van coureurs uitwisseling is nog geen spraken.
Gepost op: 06/08/2015 20:45
danson
Re: Krijgt Stoffel Vandoorne volgend jaar een F1-zitje?
Elk team heeft een band met mclaren. In elke auto zit technologie van McLean wat dacht je b v b van het ( kostbaar )stuurtje. Force India geloofd in jong talent. Wat Let het financieel noodlijdende team van force India om wat gratis technologie en technische steun aan te nemen voor 2 plekjes van mclaren's talenten. Bovendien is het dan geen coureur ruil. Want hulkenberg heeft volgens mij nog geen contract voor volgende jaar dus die is vrij om te gaan. Zou het graag zo zien. Mercedes kan hun talent dan weer kwijt bij Williams zou botas naar Ferrari gaan
Gepost op: 06/08/2015 21:40
leo1954
Re: Krijgt Stoffel Vandoorne volgend jaar een F1-zitje?
Alonso gaat volgend jaar Webber achterna. Button blijft en dan zou Vandoorne best een kans maken. Als zovele anderen.
Gepost op: 07/08/2015 18:22
FerrariFTW
Gepost op: 09/08/2015 10:06
Vandoorne declasseert de GP2. Eén keer niet in de punten door problemen aan de wagen en voor de rest knalt hij ook nog vaak de snelste raceronde als hij op een mindere positie rijdt. Vorig seizoen eerste in zijn eerste seizoen GP2, de serie waar de gemiddelde coureur 4 a 5 seizoenen nodig heeft om kampioen te worden. Ik denk dat het wel duidelijk is dat Vandoorne de F1 verdiend. En Magnussen tja... te vroeg in de F1 gekomen, maar ook wel een groot talent.
Gepost op: 09/08/2015 10:06