Menu
©

Het "vingertje" kan Vettel duur komen te staan

12 reacties | 3897x gelezen
28-03-2012 17:30

bengelke |

Om misverstanden uit de weg te gaan, zeg ik dat het hier niet handelt om het vingertje dat hij na een winst opsteekt. Volgens de Duitse media kan Vettel een straf opgelegd krijgen vanwege het opsteken van de middelvinger richting Narain Kartikeyan. Oud F1 rijder Marc Surer zegt dat Sebastian Vettel's gedrag niet overeenkomt met de gedragscode die een Formule1 rijder in het begin van het seizoen moet tekenen. "Dat verdrag moet men tekenen om een superlicentie te krijgen", verklaart Surer. "Tekent men de overeenkomst niet, dan zal de toegang tot de Formule 1 geweigerd worden. Vettel loopt het risico van een intrekking van zijn superlicentie, maar de meeste partijen denken dat hij bij de FIA op het matje word geroepen. "Als je inhaalt kunnen er altijd misverstanden gebeuren", verklaart oud rijder Hans-Joachem Stuck, "Dat is iets dat Vettel moet leren begrijpen. Het was, voor mij althans, een eenvoudig race incident met twee schuldigen. Aan dit incident kan je geen beschuldigende vinger naar iemand uitsteken". Karthikeyan hoorde van de kritiek tegen hem en reageerde als volgt: "Vettel wijst gewoon een zwart schaap aan voor de problemen die hij heeft met zijn F1 seizoen, gewoon omdat hij een snellere auto heeft dan mij''. Als die middelvinger van Vettel hem de das om kan doen dan kan de FIA waarschijnlijk het grootste gedeelte van het veld uit de F1 halen, zie hieronder:

Bron: F1today


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

bvonk
Moderator

Leuk stukje bengelke!

Hoop en denk niet dat dit gevolgen gaat krijgen. Tijdens een race zit de coureur er helemaal in de race en als er dan iets fout gaat is het makkelijk om even (met de verkeerde vinger) naar de andere coureur te wijzen.

1 28-03-2012 17:45:05
Cookinho
Member

Dat hij het perongeluk met de verkeerde vinger doet, daar geloof ik niks van. Maar wel de frustratie en ik heb er begrip voor.

Liever zo'n middelvinger tijdens de race dan dat ze vechten. zoals bvonk als zei; in een wedstrijd zit je erin

28-03-2012 19:06:04
Vaillant
Bronze Member

dit toont des temeer aan dat het niet allemaal op rolletje loopt.
hij is 2 jaren zo verwent omdat alles van zelf leek te gaan. nu moet hij er voor rijden en valt hij eigenlijk een beetje door de mand omdat hij niet tegen die druk kan. als je hem ook in de pits ziet staan met een sacherijnige kop omdat zijn kwalificatie tegenvalt betuigt samen met dit vingertje niet van professionaliteit.

0 28-03-2012 20:28:13
Indo-Lee
Gold Member

Dan moeten de rijders in de toekomst maar de andere vingers gebruiken. Ik vind het ook echt niet kunnen.

1 28-03-2012 21:38:50
crash2000
Diamond Member

Denk dat het gros hier wel eens zijn middelvinger in het verkeer heeft laten zien;-)
In elke sport zie je wel iets in het voetbal hebben we het gevalletje Rijkaard en Völler, half nederland lag plat van het lachen en nu is een vingertje bijna een halsmisdaad, Overdrijven is ook een vak:-D.

28-03-2012 21:59:49
Vaillant
Bronze Member

in het voetbal hebben we het gevalletje Rijkaard en Völler, half nederland lag plat van het lachen

nogal appels met peren vergelijken, het lag toen een beetje anders, er was zeker toen, nogal een tweestrijd tussen die 2 landen vanwege dat "akkefietje" een pakweg 65 jaar geleden. alles wat gedaan werd om die Duitsers te narren was leuk. maar ook dat vond ik niet kunnen. enne ik acht de intelligentie van een F1 coureur, toch wel wat hoger in dan die van de meeste voetballers.
Vettel is niet verstandig bezig.

0 28-03-2012 22:46:34
bvonk
Moderator

@crash2000
Ja, maar wij als gewone weggebruiker hebben niet een gedragscode hoeven te ondertekenen. We moeten dit inderdaad niet overdrijven. Er mag best een keer iets gezegt worden van de vingertjes maar straffen gaat te ver.

Misschien is het tijd voor een nieuwe uitvinding. Een knopje op het stuur dat geluid maakt zodat een coureur kan laten horen als hij boos is. En we noemen het een..... :-D

1 28-03-2012 23:28:11
stevegek
Silver Member

-gelieve mijn reactie met een korrel zout te lezen-

Ook al is het niet netjes, en zie je het mij niet snel doen... ik vind het toch een stukje emotie.

Als de coureurs hier niet op in gaan, niets aan doen.. dan mag een vuistje ook niet meer. Dan moet er netjes in normaal Engels gesproken worden over de radio etc etc. Stel emotieloze robots krijg je dan.

Nee, laat ze maar emotie laten zien.. laat ze maar gewoon uiten wat ze denken... laat ze maar eens gewoon lekker mens zijn en afgerekend worden op hoe ze rijden. Een voorbeeldfunctie hebben ze toch al niet. Ik bedoel... licht op rood iedereen direct gas, zo laat mogelijk remmen, inhalen waar maar kan, bochten altijd van buiten naar binnen... doen jullie dat allemaal in het verkeer?

Niet zeiken, maak er weer een emotioneel mooi spectakel van! Burn Outs, why not. Gekke acties, emoties... throw it all in!

Ben benieuwd hoe coureurs uit de jaren 60 reageren als ze horen dat een middelfinger een "hot issue" is... die lachen zich stuk om de mietjes van nu. :P

29-03-2012 00:55:16
bengelke
Gold Member

al bij al vind ik het wel sjiek, om zoveel lezers en reacties te krijge...... Thx guys :-D

1 29-03-2012 08:52:34
MadMarkie
Diamond Member

Ja Bengelke, je had de topstory gisteren ;-)

29-03-2012 14:16:38
F1critic
Senior Member

Gelukkig springen Helmut Marko en Horner voor de arme Vettel in de bres....

Als je teambazen voor je opkomen dan sta je er als Sebastian zijnde helemaal sterk op... (not!) Kan he kleine menneke dan nog niet eens zijn eigen rotzooi opruimen? moeten de bazen er met stoffer en blik achteraan lopen?

Het hele Redbull team laat zich hier van zijn meest kinderachtige kant zien, het zou van volwassenheid getuigen als Sebastian gewoon zijn ongelijk in de zaak toegaf.... ik bedoel volgens mij is er toch bijna niemand die NIET gezien heeft dat het de duitser zijn eigen fout was dat hij zijn achterband lekreed op de vleugel van de HRT...

0 01-04-2012 23:48:22
;