[Column"> Columns om de columns

Gepost door: lars75 op 31-05-2011 12:31 2302x gelezen

Iedere zichzelf respecterende site werkt met columnisten, mensen met een scherpe pen en tong. Mannen als Nico Dijkshoorn en Jan Mulder zijn dergelijke personen die hun mening op een spitse manier formuleren om zo een discussie los te maken. Nu lijkt er op deze site een ware hype te ontstaan in het plaatsen van columns over uiteenlopende onderwerpen binnen de Formule1. Zelfs meerdere columns per dag is nu geen uitzondering meer. Waar andere sites het met een column per week doen gaan wij hier langzamerhand voor een column per uur. De columns worden geplaatst door leden die zichzelf uitgeroepen hebben tot columnist. Dit lijkt alleraardigst, echter zorgt dit voor een onbalans in de berichtgeving en kan de objectiviteit van de site beïnvloeden, doordat een column doorgaans een mening weerspiegeld. Vandaar deze column over columns. Wellicht is het raadzaam om enkele columnisten op deze site te bundelen die in onderling overleg een column per maand gaan plaatsen zodat er inderdaad een column per week zal zijn. Dit om het voor de overige leden overzichtelijk te houden. Eerder heb ik al enkele columns geplaatst en ben bereid dit met enige regelmaat te doen. Echter moet ik er een soort cynische stemming voor hebben om een spitsvondig en scherp column te kunnen schrijven. Helaas ben ik niet altijd in de juiste stemming en kan niet het juiste onderwerp vinden om een column over te schrijven. Een column is leuk en dat moeten we ook zeker volhouden op de site. Maar zoals als met veel zaken is het beter wanneer men het met mate doet.

Bron: Lars75


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: [Column"> Columns om de columns


lars75
Re: [Column"> Columns om de columns
Ik ben wel bereid om regelmatig een column in te sturen en wellicht dat ik met Schuki en enkele andere leden die columns willen plaatsen hierover in contact kan komen via MSN o.i.d.
Maar laten we de site a.u.b. niet overbelasten met columns :-)
Gepost op: 31/05/2011 12:37
MadMarkie
Re: [Column"> Columns om de columns
Ja dit is dan ook de laatste voor vandaag :-). 1 per dag zou een leuke bijkomst zijn maar dit vervaagt toch vaak weer met de tijd, geen zin of geen tijd of geen inspiratie is dan het gevolg. 1 per week is meer haalbaar denk ik en misschien dat de columnisten onder ons dit onderling maar moeten uitvechten ;-).
Gepost op: 31/05/2011 12:38
mika1
Gepost op: 31/05/2011 12:41
Totaal oneens hiermee, ook al ben ik het bijvoorbeeld niet met Schuki eens, hij heeft het recht om zijn mening te geven en dat doet hij door middel van een column. Dit moet gewoon kunnen en meerdere per dag is geen probleem in mijn visie. Het mooie van deze site wordt door deze maatregelen ook onder druk gezet, dat iedereen zijn mening of commentaar over iets kan geven. Doen zij dat in een column, dan is daar niks mis mee.
Gepost op: 31/05/2011 12:41
Mr_Hond
Re: [Column"> Columns om de columns
Wat ik vooral jammer vind aan de columns die veel voorbij zie komen dat een ongezouten meningen zijn die ik heerlijk vind, daar niet van, want je kan gelijk zien hoe de vlag er bij iemand bij hangt en bij wel "kamp" hij hoort.
Maar het gaat niet over dingen die columns waard zijn dit soort praat kan je denk ik makkelijk kwijt in de regeer panelen onder de berichten of op een forum.
Maar het is de drang van de schrijvers dat iedereen hun mening leest, niks meer niks minder.
Deze columns zijn om een ego te strelen en hebben weinig inhoud.

Ik zou graag een column lezen van iemand die een GP bezocht heeft en juist over rand zaken iets moois kan schrijven.
Ik zie nu alleen maar uitgewerkte bash verhalen, net als de column die vandaag geplaatst is die kan ik in een aantal woorden samen vatten:
"Ik vind Whitmarhs stom, ik vind Mclaren stom en Hamilton is te ver gegaan en ik vind het lekker voor ze dat het hele McLaren team op zijn plaat gegaan is"
Dat is de Column samengevat.
Gepost op: 31/05/2011 12:42
JOOZZT
Re: [Column"> Columns om de columns
als ik van iemand walg is het wel nico dijkshoorn. Die man noemt zichzelf een dichter terwijl wat ie opneuzelt bij DWDD weinig met dichten te maken heeft. Zo lang hij de gasten maar belachelijk kan maken vind heel nederland hem grappig, nou ik dus echt ff niet.
Gepost op: 31/05/2011 13:10
Schuki
Gepost op: 31/05/2011 13:31
Ik ben het volledig eens met het feit dat er te veel columns komen. Twee weken terug ben ik begonnen met een column, op dinsdag, en heb sindsdien mijn deadline hiervoor aangehouden. 1 per week, meer vind ik ook niet nodig. Ik doe het niet om mijn ego te strelen, zoals hiervoor gezegd wordt, niet om mijn kleur duidelijk te maken (dat BMW logo was de enige die ik kon vinden die paste, de personenauto's die ze maken vind ik wel leuk) maar voor mijn eigen ontwikkeling. Ik doe namelijk een opleiding journalistiek in Zwolle. Door deze columns te schrijven kan ik mijn docenten laten zien dat ik mij ook op een andere manier inzet om aan de "journalistiek" te wennen. Ik ben van mening dat de samenvatting van mijn column die hierboven staat volgens interpretaties juist is, maar het is niet mijn bedoeling om een beeld van mezelf te schetsen. In dat opzicht heeft het niets met mijn persoonlijke voorkeur te maken. Sterker nog, ik vind het juist mooi dat Hamilton zo racet! Laat hem vooral zo doorgaan. Maar omdat er twee verschillende berichtgevingen waren, leek het mij goed om het zo op te schrijven. Over het vaste team ben ik het niet echt eens. Het lijkt mij eerlijker als men zelf iets opstuurt, om toch de eigen creativiteit te bevorderen. Ik ben van plan, mits mogelijk, om elke dinsdag een column toe te voegen aan de site, waarin ik een actuele aanleiding gebruik om dingen in een ander, misschien voor verschillende mensen verkeerd, daglicht te stellen. Zo heb ik het ook overlegd met MadMarkie.
Gepost op: 31/05/2011 13:31
Baremans
Re: [Column"> Columns om de columns
Je mag er van mij gerust ook 2-3 per week doen. In een boel weekbladen staat er ook meer dan 1 column.

Twee algemene puntjes die ik hierbij wil aanhalen:
1. Het mag niet evolueren naar een platform waar bepaalde leden geregeld hun uitgebreide persoonlijke mening over iets geven.
Dat kan in de discussies bij de artikels.

2. Anders dan de reacties van de leden bij de artikels, worden columns in principe wél geplaatst met medeweten en goedkeuring van de beheerder/verantwoordelijke/uitgever van de site.
Dus hebben columns een directe impact op de perceptie van de lezers en het imago van de site.
Het lijkt me daarom wel degelijk belangrijk dat er een bepaalde structuur komt die de nodige kwantiteits- en kwaliteitscontroles toelaat.
Gepost op: 31/05/2011 13:56
Mr_Hond
Gepost op: 31/05/2011 14:06
Baremans, dat is het wel een beetje. Het is altijd goed als iemand ergens tijd en moeite insteekt maar je moet oppassen dat je wel een nieuws-site blijft en dat het niet allemaal te gekleurd wordt. En dan kunnen alle mensen die iets posten van alles roepen, binnen de regels uiteraard. Als je allemaal columns en gekleurde berichten komt wordt je meer een blog. Vind ik ook vermakelijk naar niet van, maar dan zou je een zuster-site moeten hebben, Formule1blog of iets in die hoek. Dan heb je duidelijk onderscheid tussen nieuws en meningen. Je zou als posten van het nieuws ook verstandig aan doen om geen columns te maken omdat dan je eigen mening duidelijk wordt en eigenlijk al je nieuws stukken gelijk gekleurd zijn/lijken. Journalisten hebben daar soms ook problemen mee of je brengt op een neutrale manier nieuws of je wordt columnist of wat voor andere schrijven dan ook, maar beiden doen is heel lastig. Maar nieuws brengen is toch een vak apart, ik zou het niet kunnen in ieder geval.
Gepost op: 31/05/2011 14:06
speedyms
Re: [Column"> Columns om de columns
Overdaad schaadt. ;-)
Ik ben het dan ook met Lars een dat columns een leuke toegevoegde waarde aan deze site is,maar het moet inderdaad wat beperkter gepost worden.
Hier boven is er al genoeg over gezegd en ik wil dan ook niet in herhaling vallen met opnieuw een relaas over de columns.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik respect heb voor mensen die tijd en zin in een column steken en naast het nieuws dat geplaatst word en af en toe ook hun eigen visie over de F1 geven.

Dus columnisten:''Keep up the good work.'' :-)
Gepost op: 31/05/2011 14:05