Menu
©

Rus koopt groot aandeel in Virgin Racing

9 reacties | 1838x gelezen
11-11-2010 14:45

Misjab |

Het Virgin Racing team heeft vandaag bekend gemaakt dat Marussia Motors een aanzienlijk groot deel van de aandelen in het team heeft gekocht. Het exacte bedrag is niet genoemd maar volgens de teambaas John Booth genoeg om voor de volgende vier jaar verzekerd te zijn van een plek in F1 en voor het financieren van de nodige vooruitgang. Daarnaast zal het team vanaf volgend seizoen ook door het leven gaan als Marussia Virgin Racing. Marussia motors was al een partner van Virgin maar de eigenaar Nikolay Fomenko, zelf een ex-racer en TV presentator van een russische variant van top gear, zegt deze stap te hebben genomen om zijn Super auto merk Marussia sterk te promoten alsmede de Russische GP en Russische autosport in het algemeen. Dit wakkert natuurlijk meteen de geruchten aan dat Petrov volgend jaar wel eens voor Virgin uit zou kunnen komen. Zeker nu DiGrassi zijn persoonlijke sponsor kwijt is. John Booth zegt voorlopig nog even te wachten met zijn rijders beslissing.

Bron: Bbcnews/virginracing


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

lars75
Diamond Member

Ja lijkt mij logisch dat Petrov naar Virgin gaat. Maar wat gaat Lada (onderdeel van Renault) dan doen?

Petrov kan voldoende geld meebrengen naar dit team, heeft ook al een jaar ervaring. Aleshin kan dan 3e en reserve rijder worden en lekker in de GP2 verder rijpen na het behalen van zijn WSR titel.

Met Glock - Petrov en Aleshin hoeven zij zich in ieder geval niet te schamen. Ervaring, een harde werker en een talent. Wanneer zij dan ook geld hebben om door te ontwikkelen is dat erg mooi voor dit team.

Lotus heeft een goede samenwerking met Renault en REdBull

HRT heeft een nieuwe investeerder gevonden om mee samen te werken, een Toyota chassis en Williams onderdelen

Het is idd beschamend hoe deze teams bezig zijn, straks gaan ze STR die nu zelf de broek op moet houden voorbij :-)

0 11-11-2010 14:55:00
Mr_Hond
Gold Member

Och wat zou het toch makkelijker zijn geweest als Renault motoren aan Virgin was gaan leveren inplaats van Lotus.
Alle Russia links naar 1 team met Petrov als rijder en genoeg geld.

Ik denk dat Lotus juist het grote zorgen kindje gaat worden van de nieuwe teams.
HTR heeft wat sterke partners gevonden en Virgin wat extra geld.
Lotus niks meer dar gezeur over namen en hun grote voorbeel Proton/Lotus Cars die niks met ze te maken willen hebben!
Misschien kan Lotus trouwens helemaal de naam vergeten en een andere zoeken.
Want het blijkt dat Proton de eigenaar van Lotus Cars de aandelen van Gennii wil over nemen voor het Reanult team en het dus Team Lotus-Renault wordt.
En 2 Lotus-Renault teams gaat niet gebeuren dus er zal dan een oplossing moeten komen.

Maargoed dat is weer een ander verhaal Virgin is goed opweg en dit team heeft denk ik het meeste potentie van de nieuwe teams.
Ben benieuwd of v/d Garde zijn zitje hier kan krijgen.

1 11-11-2010 15:21:56
lars75
Diamond Member

Nog lastiger is het om de juiste keuze te kunnen maken lijkt mij!

Je zal er maar bijna uit zijn met een team en opeens lijkt een ander team meer potentie te bieden terwijl je die eerst als de mindere optie beschouwde.

Doe ik Williams als testrijder, deze optie is nu denk ik niet serieus meer vooral niet omdat McGregor weg gaat.

Doe ik Virgin als coureur en weet ik niet wat dit gaat brengen voor de toekomst.

Wordt het FIF1 als rijder, een solide team waar men zich in de picture kan rijden. Dit betekend wel meer geld neertellen van de sponsors en je krijgt 1 jaar om je te bewijzen. Afhankelijk van wie je teammaat wordt. Want als je door Liuzzi op een halve seconde gereden wordt is dat toch zorgwekkend. (Had hem hoog zitten maar ben nu wel klaar met hem). Met Heidfeld naast je en dan in de buurt blijven (zoals Kobayashi nu doet) geeft krediet. Als je verder alles heel houdt is dat erg moi en ligt de weg voor je open naar mooiere oorden.

Of Lotus en dan het duel met Kovalainen aangaan. Wanneer je hem verslaat of bij hem blijft staat dit leuk op je CV. Maar waar gaat dit team naartoe idd. Ze hebben de Renault motor en RedBull bak, maar hoe zit het politiek gezien in dit team?

HRT was geen optie, maar ook die zou ik nu wel eens gaan bestuderen. Williams bak, Toyota Chassis, nieuwe partners. Hoe gaat het er daar verder uitzien en wie wordt je teamgenoot. Wordt het Klien en kan je jezelf meten en bewijzen of moet jij de kar gaan trekken in je debuutjaar naast een Senna of Yamamoto

11-11-2010 15:38:44
bengelke
Gold Member

Nu hoop ik da petrov ook, samen met de russen, naar virgin overstapt, en dat het belgisch jerommeke (d'ambrosio)dan krijgen we eindelijk ees een goeie rijder uit de benelux. Die mogelijkheid lijkt me wel haalbaar, want de renaultf1 directeur, eric boullier, is tevens de manager van d'ambrosio. En deze laatste heeft mooie dingen late zien, bij zen testritten bij virgin. Heeft hij de ogen van renaultf1 daarmee opegetrokke :-?

1 11-11-2010 17:22:52
lars75
Diamond Member

@Bengel
Ooit van Willy vd Steen gehoord? Jerommek en open ogen???
Dat is iets wat nit samen gaat!

d'Ambrossio en vd Garde zijn helaas geen Boutse, Ickx of Verstappen. Daar moeten we toch nog een jaar of 5 tot 8 op wachten ben ik bang.

11-11-2010 17:32:01
leo1954
Gold Member

Zijn er overigens geen andere Russische rijders dan Petrov? Zelf volg ik het buiten de F1 niet zo, maar die Petrov heeft toch wel zijn kans gehad zou je zo zeggen.

0 11-11-2010 19:24:44
venlocity
Rookie

Laat die Oostblok invasie aub ophouden. Er komt niets goeds vandaan, enkel de bus als deze leeg is. Zijn we Midland F1 van Alex Shnaider vergeten? Laat die mensen aub rond crossen in Lada Niva's maar niet in de Formule 1.

1 11-11-2010 20:38:27
speedyms
Silver Member

Re: Rus koopt groot aandeel in Virgin Racing

Poster: venlocity Gepost: 11/11/2010 20:38:27

Laat die Oostblok invasie aub ophouden. Er komt niets goeds vandaan.

Wat een kortzichtig commentaar is dit zeg,omdat Petrov nou niet de sterren van de hemel rijdt,moeten we gelijk maar stoppen met coureurs die uit het Oostblok komen.
Volgens mij hoort Polen toch ook bij het Oostblok en Kubica heeft zeker ook nog niks goeds laten zien!
Probeer mensen te beoordelen op hun resultaten en niet op hun afkomst!

11-11-2010 21:24:35
;