Deel dit bericht

Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3

Gepost door: bvonk op 01-10-2016 12:19 905x gelezen

Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft de pole gepakt voor de Grote Prijs van Maleisië. Hij was heel de kwalificatie sneller dan zijn teamgenoot Nico Rosberg. Red Bull-coureur Max Verstappen maakt de top drie compleet.

Q1 De eerste afvallers zijn Ericsson, Nasr, Palmer, Ocon, Wehrlein en Alonso. Fernando Alonso zet maar een tijd neer en gaat daarna naar binnen omdat hij toch achteraan zal gaan beginnen omdat hij een gridstraf krijgt van 30 voor het vervangen van de powerunit. Q2 Bottas, Grosjean, Gutierrez, Magnussen, Kvyat en Sainz zijn de afvallers na het tweede deel van de kwalificatie. Q3 Lewis Hamilton noteerde al snel een 1.32.850, waar uiteindelijk niemand aan kon komen. Zijn teamgenoot Nico Rosberg pakt de tweede plek, gevolgd door Max Verstappen.

Uitslag kwalificatie Maleisië 2016


Pos No Coureur Car Q1 Q2 Q3 Laps
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:34.444 1:33.046 1:32.850 11
2 6 Nico Rosberg Mercedes 1:34.460 1:33.609 1:33.264 12
3 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 1:35.443 1:33.775 1:33.420 15
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 1:35.079 1:33.888 1:33.467 12
5 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:34.557 1:33.972 1:33.584 17
6 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:34.556 1:33.903 1:33.632 16
7 11 Sergio Perez Force India Mercedes 1:35.068 1:34.538 1:34.319 17
8 27 Nico Hulkenberg Force India Mercedes 1:34.827 1:34.441 1:34.489 15
9 22 Jenson Button McLaren Honda 1:35.267 1:34.431 1:34.518 17
10 19 Felipe Massa Williams Mercedes 1:35.267 1:34.422 1:34.671 13
11 77 Valtteri Bottas Williams Mercedes 1:35.166 1:34.577 9
12 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 1:35.400 1:35.001 14
13 21 Esteban Gutierrez Haas Ferrari 1:35.658 1:35.097 14
14 20 Kevin Magnussen Renault 1:35.593 1:35.277 13
15 26 Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 1:35.695 1:35.369 12
16 55 Carlos Sainz Toro Rosso Ferrari 1:35.605 1:35.374 12
17 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:35.816 8
18 12 Felipe Nasr Sauber Ferrari 1:35.949 8
19 30 Jolyon Palmer Renault 1:35.999 8
20 31 Esteban Ocon MRT Mercedes 1:36.451 9
21 94 Pascal Wehrlein MRT Mercedes 1:36.587 9
22 14 Fernando Alonso McLaren Honda 1:37.155 5

Bron: Formule1nieuws.nl


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3


maus_weed
RE: Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3
Goed begin is halve werk.
Gepost op: 01/10/2016 12:26
bvonk
RE: Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3
Max zit er lekker bij, kan weer een leuke start worden morgen! Button zit er ook goed bij ondanks zijn spin. Alonso zal lastig gaan worden maar toch maar eens zien waar hij naar toe gaat.
Gepost op: 01/10/2016 12:35
bengelke
RE: Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3
hopelijk kan vandoorne volgend jaar, voor verstappen staan
Gepost op: 01/10/2016 12:36
F1Fan76
Gepost op: 01/10/2016 16:51
bengelke schreef: hopelijk kan vandoorne volgend jaar, voor verstappen staan
In een Mercedes zou dat heel misschien mogelijk zijn, maar hij moet het met een McLaren doen, dus het blijft bij hopen voor je Bengelke
Gepost op: 01/10/2016 16:51
thatstho
Gepost op: 01/10/2016 21:17
bengelke schreef: hopelijk kan vandoorne volgend jaar, voor verstappen staan
Totaal niet relevant aan dit topic bengel!! verders fingers crossed morgen bij de start voor Max
Gepost op: 01/10/2016 21:17
Sicko
RE: Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3
Wat ik hoop, is dat de startproblemen van de wagen van Verstappen verholpen zijn. en dat hij nu weer eens goed weg komt. Kvyat weer sterk ondank het missen van Q3. Heeft in relatief korte tijd Sainz bij- en ingehaald. Van Williams en Force India had ik meer verwacht. Daarnaast hoop ik op een voornamelijk droge race. Regen die éénderde van de wedstrijd beïnvloeden vind ik meer dan genoeg.
Gepost op: 01/10/2016 14:49
f1stevie
Gepost op: 01/10/2016 18:03
Sicko schreef: Wat ik hoop, is dat de startproblemen van de wagen van Verstappen verholpen zijn. en dat hij nu weer eens goed weg komt. Kvyat weer sterk ondank het missen van Q3. Heeft in relatief korte tijd Sainz bij- en ingehaald. Van Williams en Force India had ik meer verwacht. Daarnaast hoop ik op een voornamelijk droge race. Regen die éénderde van de wedstrijd beïnvloeden vind ik meer dan genoeg.
das een goeie Sicko ... het is niet de wagen van Max die een startprobleem geeft, maar wel Max zelf.... als je jullie zelf afvraagt waarom mensen hier weg blijven, wel dat is 1 van de reden, alles wat Max doet of laat word hier dik in de verf gezet en opgehemeld zelfs de redactie leden doen mee aan deze troep en pas op als je daar kritiek opgeeft.... zelfde nu Max zijn wagen geeft startprobleem nee jongen doe normaal... Max start gewoon slecht de laatste races ( punt ) als ik zo de tijden bekijk en er gebeurd niets bij de start word het weer een saaie race, LH is een volle sec voor op de red-bull van Max... dat word er in de race niet beter op ....
Gepost op: 01/10/2016 18:03
EvDelft
Gepost op: 01/10/2016 20:49
Gelukkig is dit de enige Nederlandse site waar men positief over een jong talent spreekt, waar men in Engeland (!!!) ook niet genoeg van krijgt... :-)
Gepost op: 01/10/2016 20:49
EvDelft
Gepost op: 01/10/2016 21:03
@ F1Stevie: Lees dit eens... http://www.autosport.com/news/report.php/id/126269 En beweer dan nog eens dat het aan Max ligt en niet aan de auto... :-) Kijk, kritiek mag best, maar het moet wel waar zijn wat je zegt... :-) En natuurlijk kan ik het begrijpen als je geen fan bent van de beste man, maar laten we objectief blijven. Dat probeer ik ook altijd.
Gepost op: 01/10/2016 21:03
thatstho
RE: Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3
van delft...

heeft geen zin joh
waarschijnlijk spreekt f1steviegirl geen woord engels..laat staan dat ie ook maar 1 woordje kan lezen
Gepost op: 01/10/2016 21:24
F1Fan76
RE: Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3
f1stevie schreef: het is niet de wagen van Max die een startprobleem geeft, maar wel Max zelf.... als je jullie zelf afvraagt waarom mensen hier weg blijven, wel dat is 1 van de reden, alles wat Max doet of laat word hier dik in de verf gezet en opgehemeld zelfs de redactie leden doen mee aan deze troep en pas op als je daar kritiek opgeeft.... zelfde nu Max zijn wagen geeft startprobleem nee jongen doe normaal... Max start gewoon slecht de laatste races ( punt )


Wat een onzin, dat gebeurt toch overal. In Duitsland kon Schumacher niets verkeerd doen, in Australie kan Ricciardo niets verkeerd doen en ga zo maar door. Max doet het gewoon goed op zijn leeftijd en daar zijn de meeste weldenkende Nederlanders trots op. En zeggen dat mensen hier wegblijven omdat Max te goed in de verf word gezet slaat al helemaal nergens op.
Gepost op: 02/10/2016 08:56
f1stevie
Gepost op: 02/10/2016 11:58
F1Fan76 schreef: f1stevie schreef: het is niet de wagen van Max die een startprobleem geeft, maar wel Max zelf.... als je jullie zelf afvraagt waarom mensen hier weg blijven, wel dat is 1 van de reden, alles wat Max doet of laat word hier dik in de verf gezet en opgehemeld zelfs de redactie leden doen mee aan deze troep en pas op als je daar kritiek opgeeft.... zelfde nu Max zijn wagen geeft startprobleem nee jongen doe normaal... Max start gewoon slecht de laatste races ( punt )


Wat een onzin, dat gebeurt toch overal. In Duitsland kon Schumacher niets verkeerd doen, in Australie kan Ricciardo niets verkeerd doen en ga zo maar door. Max doet het gewoon goed op zijn leeftijd en daar zijn de meeste weldenkende Nederlanders trots op. En zeggen dat mensen hier wegblijven omdat Max te goed in de verf word gezet slaat al helemaal nergens op.
@thomas van jou zijn we zulke antwoorden gewoon, meer kun je ook niet schrijven denk ik. voor alle duidelijkheid ik heb NIETS tegen Max integendeel MAX ik momenteel 1 van de beste rijders...maar niet alles wat hij doet moet als positief gezien worden, net als het verdedigen op kimi werd hier als hemels gezien, terwijl dit echt wel om brokken vragen is..... en als dit dan word bejubeld heb ik het daar moeilijk mee.... zelfde geval een paar jaar geleden met vettel, de leden waren in 2 groepen verdeeld en na elke race was het hier een peutertuin met verwijten... en zulke dingen doen veel van je site kapot geloof me vele zijn afgehaakt na dit, en als nu nog de reactieleden ook nog daar eens aan meewerken word het een heel drama. nu zie je het meteen goed ik geef in mij reactie wat kritiek op MAX en je hebt gewoon het topic met de meeste reactie in de laatste 2 weken... dus stuff om na te denken
Gepost op: 02/10/2016 11:58
F1Fan76
RE: Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3
@f1stevie, jij maakt je er toch druk over dat anderen Max geweldig vinden in alles wat hij doet. Als Stoffel Vandoorne volgend jaar zulke acties uithaalt, zoals Max bij Kimi, dan denk ik niet dat jij diegene bent die hier kritiek over uit, nee dan vind je dat ook geweldig. En wat betreft de redactie, tja dat zijn nu eenmaal ook nederlanders die trots zijn op Max.
Gepost op: 02/10/2016 12:11
f1stevie
Gepost op: 02/10/2016 12:41
F1Fan76 schreef: @f1stevie, jij maakt je er toch druk over dat anderen Max geweldig vinden in alles wat hij doet. Als Stoffel Vandoorne volgend jaar zulke acties uithaalt, zoals Max bij Kimi, dan denk ik niet dat jij diegene bent die hier kritiek over uit, nee dan vind je dat ook geweldig. En wat betreft de redactie, tja dat zijn nu eenmaal ook nederlanders die trots zijn op Max.
@F1Fan76 ik snap je reactie zeker en ik ben ook fan van Max anders zou ik hier niet als Belg jarenlang lid zijn van F1.nl, ik vind gewoon niet dat alles wat hij doet een wonder is, net zoals ik het voorval uit het verleden aanhaalde over vettel... toen waren er ook een paar leden die hem als een wonderkind aanschouwden ... en daar heb ik moeite mee, kan aan mij leeftijd liggen ik ben geen 15 jaar meer en kan een wedstijd neutraal aankijken en dan zie ik wat ik zie, ik ben ook een grote voetbalfan en fan van club-brugge ze hebben deze week een dikke 0-4 aan de broek gekregen... als ik jullie dan volg zou ik moeten zeggen het ligt aan de ref? nee het ligt gewoon aan de club zelf ze waren barslecht, het is toch niet zo moeilijk om in je reactie wat neutraal te zijn...
Gepost op: 02/10/2016 12:41
F1Fan76
RE: Lewis Hamilton op pole in Maleisië, Max Verstappen P3
@f1stevie, maar waarom moeten mensen in hun reactie neutraal zijn? Als iedereen hetzelfde denkt over bepaalde onderwerpen, dan heb je toch totaal geen discussie meer? Dan kan de redactie de mogelijkheid om te reageren net zo goed weghalen.

En natuurlijk is niet alles wat Max doet een wonder, dat zie ik zelf ook wel, maar ook op dat punt heb je verschillende meningen. Zoals de zware verdediging van Max op Kimi die we een paar keer hebben gezien, daar smul ik juist van, ben het met je eens als het omgekeerd was geweest had ik het ook minder leuk gevonden, maar daarom ben je fan van iemand en zie je vaak alleen maar wat je wilt zien. Jij hebt daar dan wat moeite mee en daar is ook niets mis mee, zo hou je de discussie op gang en dat is toch waar een forum voor bestemd is?
Gepost op: 02/10/2016 13:16
f1stevie
Gepost op: 02/10/2016 17:21
F1Fan76 schreef: @f1stevie, maar waarom moeten mensen in hun reactie neutraal zijn? Als iedereen hetzelfde denkt over bepaalde onderwerpen, dan heb je toch totaal geen discussie meer? Dan kan de redactie de mogelijkheid om te reageren net zo goed weghalen.

En natuurlijk is niet alles wat Max doet een wonder, dat zie ik zelf ook wel, maar ook op dat punt heb je verschillende meningen. Zoals de zware verdediging van Max op Kimi die we een paar keer hebben gezien, daar smul ik juist van, ben het met je eens als het omgekeerd was geweest had ik het ook minder leuk gevonden, maar daarom ben je fan van iemand en zie je vaak alleen maar wat je wilt zien. Jij hebt daar dan wat moeite mee en daar is ook niets mis mee, zo hou je de discussie op gang en dat is toch waar een forum voor bestemd is?
daar ben ik het mee eens... en een eerlijke reactie!! iedere zijn mening en als we op een normale manier kunnen discuteren vind ik dat zeker leuk, maar het is hier in het verleden wel anders geweest tot dreigende mails in inbox toe! bij deze kunnen we weer door dezelfde deur :-)
Gepost op: 02/10/2016 17:21