Menu
© Mercedes

Lewis Hamilton pakt overtuigend de pole op Monza

8 reacties | 1037x gelezen
03-09-2016 15:13

bvonk | Lewis Hamilton heeft met een groot verschil naar zijn teamgenoot, Nico Rosberg en de ret van het veld de pole voor de Grote Prijs van Italië. Max Verstappen staat achter Daniel Ricciardo op p7.

Bron: Formule1Nieuws.nl

Uitslag kwalificatie Italië 2016


Pos No Coureur Car Q1 Q2 Q3 Laps
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:21.854 1:21.498 1:21.135 16
2 6 Nico Rosberg Mercedes 1:22.497 1:21.809 1:21.613 15
3 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:23.077 1:22.275 1:21.972 13
4 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:23.217 1:22.568 1:22.065 15
5 77 Valtteri Bottas Williams Mercedes 1:23.264 1:22.499 1:22.388 12
6 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 1:23.158 1:22.638 1:22.389 17
7 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 1:23.229 1:22.857 1:22.411 15
8 11 Sergio Perez Force India Mercedes 1:23.439 1:22.922 1:22.814 15
9 27 Nico Hulkenberg Force India Mercedes 1:23.259 1:22.951 1:22.836 18
10 21 Esteban Gutierrez Haas Ferrari 1:23.386 1:22.856 1:23.184 21
11 19 Felipe Massa Williams Mercedes 1:23.489 1:22.967 10
12 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 1:23.421 1:23.092 14
13 14 Fernando Alonso McLaren Honda 1:23.783 1:23.273 13
14 94 Pascal Wehrlein MRT Mercedes 1:23.760 1:23.315 14
15 22 Jenson Button McLaren Honda 1:23.666 1:23.399 13
16 55 Carlos Sainz Toro Rosso Ferrari 1:23.661 1:23.496 12
17 26 Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 1:23.825 9
18 12 Felipe Nasr Sauber Ferrari 1:23.956 8
19 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:24.087 7
20 30 Jolyon Palmer Renault 1:24.230 9
21 20 Kevin Magnussen Renault 1:24.436 9
RT 31 Esteban Ocon MRT Mercedes 2


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Sicko
Silver Member

Met nog niet zo veel races meer te gaan, is Mercedes weer aan de knopjes gaan draaien om de wagen van Hamilton beter en sneller dan zijn teammaat te laten zijn. De eerste rijder zàl en mòet voor de tweede rijder in het WK eindigen anders krijgt Mercedes de aandeelhouders over zich heen. De veel hogere topsnelheid van Hamiltons wagen is een duidelijke graad- en tijdmeter voor de mogelijke waarheid van mijn stelling. Rosberg zou met méér downforce rijden? Waarom zou hij dat doen terwijl iedereen zo min mogelijke downforce op zijn wagen wil en heeft.

2 03-09-2016 18:58:40
bvonk
Moderator


Sicko schreef:
Met nog niet zo veel races meer te gaan, is Mercedes weer aan de knopjes gaan draaien om de wagen van Hamilton beter en sneller dan zijn teammaat te laten zijn. De eerste rijder zàl en mòet voor de tweede rijder in het WK eindigen anders krijgt Mercedes de aandeelhouders over zich heen. De veel hogere topsnelheid van Hamiltons wagen is een duidelijke graad- en tijdmeter voor de mogelijke waarheid van mijn stelling. Rosberg zou met méér downforce rijden? Waarom zou hij dat doen terwijl iedereen zo min mogelijke downforce op zijn wagen wil en heeft.


Geeft gewoon aan dat Hamilton sneller is maar dat pas natuurlijk niet in jou "waarheid".

03-09-2016 22:01:58
sennafan
Senior Member

Vind het nog steeds raar met de tracklimits Ricciardo in q2 ging er dik overheen in de parabolica en vettel in q3 met 4 wielen.
anders had Ricciardo misschien q3 niet eens gehaald en was vettel niet voor Kimi gekomen in q3.
fia en Charlie Whiting moeten hier consequenter in zijn en niet dit voor elke race beslissen of ze de coureurs wel of niet hiervoor waarschuwen de wijdere lijn met 4 wielen buiten de witte lijn was hier overduidelijk sneller je komt met veel meer snelheid het rechte stuk op

04-09-2016 06:35:51
purno
Moderator

En toen kwam er een grote olifant en blies het verhaaltje uit slaap lekker sicko.

Word jij nooit moe van je zelf met je waanideeën ?.

0 03-09-2016 19:49:56
haastig
Senior Member

Sicko heeft wel degelijk een punt. De eindresultaten voor Mercedes worden achter de schermen bepaald. Er zit een kern van mogelijke waarheid in de analyse van Sicko. Het zal mij niet verbazen dat dit zo nog een tijdje doorgaat. Mogelijk gooit Ferrari en Red Bull nog wat roet in de maaltijd. Toch blijft het voorlopig nog even smullen.

0 04-09-2016 03:35:35
sennafan
Senior Member

Vind het nog steeds raar met de tracklimits Ricciardo in q2 ging er dik overheen in de parabolica en vettel in q3 met 4 wielen.
anders had Ricciardo misschien q3 niet eens gehaald en was vettel niet voor Kimi gekomen in q3.
fia en Charlie Whiting moeten hier consequenter in zijn en niet dit voor elke race beslissen of ze de coureurs wel of niet hiervoor waarschuwen de wijdere lijn met 4 wielen buiten de witte lijn was hier overduidelijk sneller je komt met veel meer snelheid het rechte stuk op

0 04-09-2016 06:40:33
Garfield
Senior Member

Sicko kan helemaal gelijk hebben, maar dat zullen we nooit weten. Het verschil is gisteren wel wat groot. Dat moet komen door verschillen in afstelling en motoren. Aan de kwaliteiten van Rosberg hoeven we niet te twijfelen. Die was jaren geleden gewoon Schumacher in zijn nadagen de baas.

Wat ook nog zwaar meetelt is het gegeven dat Hamilton vorige week een vrachtwagen nieuwe onderdelen heeft gekregen, waarvoor hij niet één straf voor heeft gekregen en toch op het podium kwam. Foutje in de reglementen.

Hij rijdt dus nu met een frisse motor met de laatste specificaties en hoeft hem niet te sparen, want hij heeft er toch nog genoeg staan.

Als er geen heel gekke dingen gebeuren is de wereldkampioen dit jaar al bekend. Niet leuk voor de fans, dat daar niet meer voor gestreden wordt. Je kon het gisteren al zien. Nico heeft zich er al lang bij neergelegd dat hij het niet wordt. Hij zal nog rijden voor een dagzege, maar verder niet meer.

1 04-09-2016 09:51:59
bvonk
Moderator

Het kan ook dat Mercedes iets met Hamiltons wagen heeft gedaan waardoor hij nu een wat mindere start had. Als je alleen maar gaat verzinnen wat "kan" dan kan bijna alles.

Een team dat een van hun coureurs gaat "tegenwerken" zal uiteindelijk alleen zichzelf in de vingers snijden. Beide coureurs hebben altijd aangeven een eerlijke en gelijke behandeling te krijgen van het team.

04-09-2016 15:14:08
;