Deel dit bericht

Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje

Gepost door: bvonk op 15-05-2016 20:45 4364x gelezen

Max Verstappen heeft de Grote Prijs van Spanje gewonnen. De race begon met een drama voor Mercedes, in de eerste paar bochten raakte ze elkaar en was de race van Mercedes over. Daarna wisselde Verstappen en Ricciardo elkaar steeds af om de leiding met vlak daarachter de Ferrari coureurs. Op het einde was er een strijd tussen Verstappen en Räikkönen maar de Nederlander wist uiteindelijk de fin achter zich te houden.

GP Spanje 2016 - Circuit de Barcelona-Catalunya


Pos. Coureur Land Team Tijd Punten
1 Max Verstappen NED Red Bull Racing 1:41:40.017 25
2 Kimi Räikkönen FIN Ferrari +0.616s 18
3 Sebastian Vettel GER Ferrari +5.581s 15
4 Daniel Ricciardo AUS Red Bull Racing +43.950s 12
5 Valtteri Bottas FIN Williams +45.271s 10
6 Carlos Sainz ESP Toro Rosso +61.395s 8
7 Sergio Perez MEX Force India +79.538s 6
8 Felipe Massa BRA Williams +80.707s 4
9 Jenson Button GBR McLaren +1 lap 2
10 Daniil Kvyat RUS Toro Rosso +1 lap 1
11 Esteban Gutierrez MEX Haas +1 lap 0
12 Marcus Ericsson SWE Sauber +1 lap 0
13 Jolyon Palmer GBR Renault +1 lap 0
14 Kevin Magnussen DEN Renault +1 lap 0
15 Felipe Nasr BRA Sauber +1 lap 0
16 Pascal Wehrlein GER Manor +1 lap 0
17 Rio Haryanto INA Manor +1 lap 0
NC Romain Grosjean FRA Haas DNF 0
NC Fernando Alonso ESP McLaren DNF 0
NC Nico Hulkenberg GER Force India DNF 0
NC Lewis Hamilton GBR Mercedes DNF 0
NC Nico Rosberg GER Mercedes DNF 0

Bron: Formule1Nieuws.nl


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje


StressExpress
RE: Max Verstappen wint zijn eerste race voor Red Bull
Woop woop!!
Maar hij moet nog wel even wennen aan de nieuwe auto ????
Gepost op: 15/05/2016 16:02
bvonk
Gepost op: 15/05/2016 16:04
Inderdaad, kan nu alleen maar beter gaan! Op naar het WK? Dat zal nog wel niet, normaal staat Mercedes er gewoon voor maar daarachter lijkt alles nog mogelijk. Super gedaan van Max!!!!
Gepost op: 15/05/2016 16:04
bengelke
RENAULT
dank u Mercedes, voor de spannende race :lol:


Verstappen rijdt zolang voor Ferrari, en nooit iets, spectaculairs kunnen maken. Nu rijdt hij direct, in zen eerste wedstrijd, met een, omgedoopte, renault motor, direct naar de overwinning :-D
Gepost op: 15/05/2016 16:04
Nafta
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
Race of the year/Losers of the year/Winner of the year, ongelofelijk...
Gepost op: 15/05/2016 16:05
Murdock
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
Man, man, man...51 jaar oud en met dikke tranen stuiterend voor de televisie.

Ik volg hem al zijn hele carriers, na ook de hele carriere van Jos gevolg te hebben. Wat een waanzinnig succes. De emoties gieren door mijn lijf!
Gepost op: 15/05/2016 16:41
Gallardo
Gepost op: 15/05/2016 17:34
Murdock schreef: Man, man, man...51 jaar oud en met dikke tranen stuiterend voor de televisie. Ik volg hem al zijn hele carriers, na ook de hele carriere van Jos gevolg te hebben. Wat een waanzinnig succes. De emoties gieren door mijn lijf!
Hier net zo en ben 50 en ook met tranen in de kijkers de laatste ronde gevolgd. Ik geloof dat mijn hond een beetje geschrokken is van mijn schreeuw toen hij over de finish reed hhahaha. Maar wat gaaf voor Max.
Gepost op: 15/05/2016 17:34
Lunatico
Gepost op: 15/05/2016 22:39
Murdock schreef: Man, man, man...51 jaar oud en met dikke tranen stuiterend voor de televisie. Ik volg hem al zijn hele carriers, na ook de hele carriere van Jos gevolg te hebben. Wat een waanzinnig succes. De emoties gieren door mijn lijf!
Ik kom uit Spanje en ik ben 47,op mijn 25 kwam ik naar NL.Ik heb een traantje weg moeten pinken toen Alonso zijn eerste race woon,nog een met zijn eerste titel,en vandaag moest ik ook een traantje weg pinken met Max,Ik kan niet wachten tot dat ik weer ga huilen om zijn eerste titel.Wat een race ongeloofgelijk.
Gepost op: 15/05/2016 22:39
JanTod
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
Wat heb ik gisteren gezegd. Nico en Lewis willen elkaar nog wel een over het lijntje duwen. En ja hoor, alleen was daar gras en werd Lewis' auto grasmaaier. En dan pang!!! ook nog eens Nico eraf kegelen. En wat zei ik? Max rijdt langer op zijn banden door en, als de tijdsverschillen te groot worden, binnen komen en voor de witte Pirelli's kiezen. "Die rijdt hem uit!!!" riep ik. Met Kimi in zijn kielzog op dezelfde strategie. En dan elke keer die exit uit de laatste bocht. Vroeg op het gas met een voorzichtig voetje en als uit een katapult het rechte eind op. Ik zag Kimi af en toe zijn bandjes roken. Dat gaat goooooed.... De RedBull van Max hoefde niet eens te kwispelen van plezier. Je zag, hoe Max zich amuseerde en de Ferrari met open vleugel keer op keer op keer voorbleef. Seb en Daniel hebben voor de verkeerde strategie gekozen en Daniel heeft wel zijn achterbanden opgesnoept, door tevergeefs inhaallijnen te verzinnen. Pang wel lekke band zoals Vettel op Spa vorig jaar. Kanjerig van Daniel, om Die Williams van Valtteri net een seconde bij de finish voor te blijven. Dit gaat een memorabel F1-jaar worden..... nee, dat is het al. We gaan mooie tijden tegemoet. Proficiat Max... proficiat papa Jos. Grande..........................................

Groetsels,

Jan Tod
Gepost op: 15/05/2016 17:15
arts3
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
Max is de redder des Vaderlands.Geen Ek voetbal,Douwe niet bij top 10.Max is top!
Gepost op: 15/05/2016 17:42
eddieveens
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
Ongelooflijk wat een race. 3 grote jongens met tranen van geluk. Het is je gegund Max. Fantastisch lang doorgereden op die medium band. Proficiat
Gepost op: 15/05/2016 18:19
f1stevie
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
eindelijk eens een mooie race gezien.... spannend tot op het einde, met een verdiende winnaar!

wat Hamilton bezielde weet ik niet.... voelt hij nu al de druk om zomaar het gras af te rijden... en hij moet natuurlijk rosberg in zijn dom maneuver meenemen of dat waren nog een 25 punten aan zijn broek.

ook mooi voor Ferrari om p2 en p3 te bezetten

ook sainz mag in de veel mindere STR in de bloemmetje gezet worden... dat zijn de jongere rijder die ons nog veel plezier gaan geven... bij deze geeft hij zich ook bewezen dat hij met een betere auto in de toekomst ook potten zal breken.


meer van hetzelfde graag een volgende keer.... als je zo een race ziet... weet je weer waarom je F1 fan bent geworden
Gepost op: 15/05/2016 19:41
Camiel221
Gepost op: 15/05/2016 20:07
f1stevie schreef: eindelijk eens een mooie race gezien.... spannend tot op het einde, met een verdiende winnaar! wat Hamilton bezielde weet ik niet.... voelt hij nu al de druk om zomaar het gras af te rijden... en hij moet natuurlijk rosberg in zijn dom maneuver meenemen of dat waren nog een 25 punten aan zijn broek. ook mooi voor Ferrari om p2 en p3 te bezetten ook sainz mag in de veel mindere STR in de bloemmetje gezet worden... dat zijn de jongere rijder die ons nog veel plezier gaan geven... bij deze geeft hij zich ook bewezen dat hij met een betere auto in de toekomst ook potten zal breken. meer van hetzelfde graag een volgende keer.... als je zo een race ziet... weet je weer waarom je F1 fan bent geworden
Jij bent toch ook een kimi fan? Heb jij ook zo gestressed de race zitten kijken op het eind in de angst dat kimi en max elkaar er af gingen rijden? Man ik wilde zo graag dat de race voorbij was xD
Gepost op: 15/05/2016 20:07
Hell_Pet
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
Het was een fantastische race. Vooral natuurlijk omdat Max voor de overwinning reed, maar ook omdat het tot het einde niet duidelijk was wie er ging winnen. En dat gevoel was echt enorm lekker, die spanning. Wat mij betreft mogen Rosberg en Hamilton dit elke race doen, dan krijg je elke keer zo een knotsgekke race.
Gepost op: 15/05/2016 19:52
edjeh
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
ongeloofelijke race misschien raar om dit te zeggen ,maar ben al bijna 22 maanden ongeneeselijk ziek ,maar zei lang geleden tegen mijn vrouw ik wil Max verstappen nog een keer in een betere auto zien en een race zien winnen want het is een toekomstig wereldkampioen en yes hij flikt het in de mooiste race qua spanning en sensatie hulde aan Max dit geeft weer een boost in je leven

gr ed
Gepost op: 15/05/2016 22:05
bvonk
Gepost op: 15/05/2016 22:11
Veel beterschap Ed, hoop en denk dat Max snel nog meer mooie dingen zal laat zien.
Gepost op: 15/05/2016 22:11
thedutchdevil
Gepost op: 15/05/2016 23:04
edjeh schreef: ongeloofelijke race misschien raar om dit te zeggen ,maar ben al bijna 22 maanden ongeneeselijk ziek ,maar zei lang geleden tegen mijn vrouw ik wil Max verstappen nog een keer in een betere auto zien en een race zien winnen want het is een toekomstig wereldkampioen en yes hij flikt het in de mooiste race qua spanning en sensatie hulde aan Max dit geeft weer een boost in je leven gr ed
Jee over perspectief gesproken, Heel veel sterkte man.... Ik hoop dat je Max nog vaak zal zien winnen !
Gepost op: 15/05/2016 23:04
thedutchdevil
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
Geweldig om te zien de rust en inzicht die Max liet zien.
Vooral op het vlak van banden manegment een hele grote.
Gepost op: 15/05/2016 23:01
FerrariFTW
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
Wat een enorme ongeziene dosis geluk.

- De eerste keer ooit dat de Mercedessen uitvallen in de eerste bocht en samen!
- Hij had de betere strategie bij Red Bull .
- Bij Ferrari had Raikkonen de betere strategie. Vettel was hem altijd voorbijgereden.
- Start voor discussie vatbaar. Leek me valse start.

Verder wel sterk gereden en verdedigd en zelf afgedwongen, dat is zijn verdienste. Hij is een groot talent, maar helaas gaat deze overwinning jullie weer onrealistisch maken. Een goede realist moet inzien dat dit geluk was.


Gepost op: 16/05/2016 09:27
Gallardo
Gepost op: 16/05/2016 16:02
FerrariFTW schreef: Wat een enorme ongeziene dosis geluk. - De eerste keer ooit dat de Mercedessen uitvallen in de eerste bocht en samen! - Hij had de betere strategie bij Red Bull . - Bij Ferrari had Raikkonen de betere strategie. Vettel was hem altijd voorbijgereden. - Start voor discussie vatbaar. Leek me valse start. Verder wel sterk gereden en verdedigd en zelf afgedwongen, dat is zijn verdienste. Hij is een groot talent, maar helaas gaat deze overwinning jullie weer onrealistisch maken. Een goede realist moet inzien dat dit geluk was.
Jij hebt altijd wel wat te plassen he, geniet toch van het moment. Het is uniek dat een jongen als Max zomaar in een andere auto stapt welke hij niet kent en daarmee naar de overwinning rijdt. Massa was lekker bezig, nu we toch aan het plassen zijn, die gast hoort al jaren niet meer in de Formule1 thuis maar moet lekker aan de Copacobana gaan liggen zonnen, doet hij nog iets nuttigs.
Gepost op: 16/05/2016 16:02
Camiel221
Gepost op: 16/05/2016 18:23
FerrariFTW schreef: Wat een enorme ongeziene dosis geluk. - De eerste keer ooit dat de Mercedessen uitvallen in de eerste bocht en samen! - Hij had de betere strategie bij Red Bull . - Bij Ferrari had Raikkonen de betere strategie. Vettel was hem altijd voorbijgereden. - Start voor discussie vatbaar. Leek me valse start. Verder wel sterk gereden en verdedigd en zelf afgedwongen, dat is zijn verdienste. Hij is een groot talent, maar helaas gaat deze overwinning jullie weer onrealistisch maken. Een goede realist moet inzien dat dit geluk was.
FTW de strategie van kimi en max was een grote gok. die strategie van ricciardo en vettel was op papier sterker. Ze hebben gewoon sneller en beter gereden beide heren. Op 10 ronde oudere banen waren kimi en max even snel als vettel. en btw Max was het hele weekend even snel als ricciardo dat zag je ook in de race hij bleef er mooi achterhangen rondt de 1.3 seconden in de schoone lucht.
Gepost op: 16/05/2016 18:23
Parabola
RE: Sensationele Max Verstappen wint Grand Prix van Spanje
Prachtige overwinning, had natuurlijk geluk dat de beide mercedessen er in al de eerste ronde uitvlogen. Maar ja zonder geluk vaart niemand wel. Bijzonder was zeker naast de mooie prestatie van Max, de opvallende prestatie van met name Sainz. Deze reed naast voor onze in de race belangrijke eigen Max misschien wel als beste gisteren over circuit rond.

Ik zie Sainz als hij zo blijft presteren volgend jaar gewoon weer naast Verstappen in de tweede Red Bull rijden. Voor het overige reden met name Bottas en Alonso (uitgevallen) ook een zeer goede race.

Ik vond trouwens Rosberg de schuldige ondanks alle reacties dat Hamilton fout was, Hamilton kon niet remmen anders zou hij achterop geknald zijn en Rosberg ging wel heel erg van zijn lijn af Op naar Monaco.
Gepost op: 16/05/2016 09:48