Menu
©

Hamilton pakt eerste pole 2016, Verstappen p5

13 reacties | 2393x gelezen
19-03-2016 08:02

bvonk |

De kwalificatie opzet is verandert in de Formule 1, een uitleg daarover staat onderaan dit nieuwsbericht. Q1 Wehrlein, Haryanto, Gutierrez, Grosjean, Kvyat, Nasr en Ericsson zijn na Q1 de eerste afvallers. Het nieuwe kwalificeren is nog even wennen voor de coureurs en teams. Hamilton zet de snelste tijd neer, gevolgd door Massa en Alonso. Q2 Na het tweede deel vallen Perez, Hulkenberg, Bottas, Alonso, Button, Palmer en Magnussen af. Hamilton is weer de snelste, nu gevolgd door Rosberg en Vettel. Max Verstappen gaat ook door naar Q3 met een p7 Q3 Ricciardo is de eerste afvaller in Q3. Daarna komen Sainz, Massa en Verstappen. De Ferrari coureurs blijven binnen en worden daarmee P3 en P4. De Mercedes coureurs maken nog een laatste run. Rosberg verbetert zich maar ook Hamilton zet weer een betere tijd neer en pakt daarmee de pole.
Uitslag kwalificatie Australië 2016

PosNrCoureurTeamQ1Q2Q3Ronden
144Lewis HamiltonMercedes1:23.83714
26Nico RosbergMercedes1:24.19713
35Sebastian VettelFerrari1:24.67514
47Kimi RäikkönenFerrari1:25.03313
533Max VerstappenToro Rosso1:25.43412
630Felipe MassaWilliams1:25.45812
755Carlos Sainz jrToro Rosso1:25.58214
83Daniel RicciardoRed Bull Racing1:25.58915
911Sergio PérezForce India1:25.75312
1027Nico HülkenbergForce India1:25.86514
1177Valtteri BottasWilliams1:25.9619
1214Fernando AlonsoMcLaren1:26.1259
1322Jenson ButtonMcLaren1:26.3049
1420Jolyon PalmerRenault1:27.60112
1519Kevin MagnussenRenault1:27.74211
169Marcus EricssonSauber1:27.4359
1712Felipe NasrSauber1:27.9587
1826Daniil KvyatRed Bull Racing1:28.0065
198Romain GrosjeanHaas F11:28.3226
2021Esteban GutiérrezHaas F11:29.6066
2188Rio HaryantoManor F11:29.6273
2294Pascal WehrleinManor F11:29.6423

Bron: Formule1Nieuws.nl


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

bvonk
Moderator

Ik weet het nog niet met dat nieuwe systeem maar Max kon er goed mee overweg P5!

McLaren lijkt echt een stap te hebben gemaakt maar zijn er natuurlijk nog lang niet.

1 19-03-2016 08:21:17
rob1981
Hoofdredacteur

Leuk kwalificatie systeem. Alleen de laatste sessie dan! Die mogen ze wel op de schop gooien want de laatste vijf minuten gebeurt er weinig. Ferrari met twee wereldkampioenen die het niet eens meer ff willen proberen. Wel top van Max met de vijfde plaats!

19-03-2016 08:31:39
Camiel221
Nieuwspress

geef de teams een extra set banden in q3 en het probleem is opgelost

1 19-03-2016 09:10:55
J-TuRismo
Gold Member

Ergens vind ik het wel mooi dat je als coureur direct een snel rondje moet neerzetten, omdat je anders na anderhalve minuut kan zijn afgevallen. Coureurs zouden hierdoor meer risico nemen om een goed rondje te rijden. Nu vonden alle coureurs het wel best en was het heel gek om te zien, dat de polesitter al in het paddock zat te chillen terwijl de wedstrijdleider voor de vorm nog met een vlag aan het zwaaien was.

19-03-2016 09:16:37
Lunatico
Junior Member

Wat een fiasco,il denk dat de bedoeling van de quali system te veranderen was om meer actie op de ban te brengen,nou,MISSION FAIL!
Ombeperkt banden,benzine en wat mij betreft een qualy motor zoals vroeger,maakt niet uit als die kapot gaat want voor de race doe je weer een andere race motor.Ik lijk/ben een ouwe l¥l, maar vroeger was "alles" beter.

0 19-03-2016 09:47:29
Starscream
Bronze Member

Super hoe Max het gedaan heeft ben trots op die jongen!

0 19-03-2016 12:15:53
Niiek
Silver Member

Waardeloos dit nieuwe format. Q1 en Q2 werden iets spannender maar Q3 was geen enkele spanning meer t.o.v vorig seizoen! Jammer!

McLaren heeft de aansluiting weer gevonden godzijdank, 2 puntenfinishes moeten mogelijk zijn morgen! :-)

0 19-03-2016 12:34:36
JOOZZT
Gold Member

Dit gaat alleen werken als je de verschillende q's langer laat duren.

Nu was het bij q1 zo dat nrs 22 t/m 19 na 1 run klaar waren, je red het gewoon niet meer op tijd.

Q2 nrs 15 t/m 12 klaar na 1 run, niet op tijd terug om nog een run te kunnen doen.

Q3 zelfde verhaal maar dan voor de nrs 8 t/m 5..

0 19-03-2016 14:13:39
leo1954
Gold Member

Waardeloos regeltjes, Q3 wordt zo echt een lachertje. Verder lijkt het heel veel op voorgaande jaren, Mercedes 1 en 2 en Vettel daar achter. Hoop dat ie morgen wat dichterbij zit en wint natuurlijk. Max deed het natuurlijk fantastisch, moet eerlijk zeggen dat ik dat niet verwacht had met een motor van vorig jaar. Petje af voor Torro Rosso en Max! Podiumplek?

Ik mis het verslag van de BBC wel, op Ziggo weinig interviews en voorbeschouwing. Wie weet morgen wel.

1 19-03-2016 14:48:31
purno
Gold Member

Hammertime perfecte ronde weer van lewis goed begin is het halve werk.

En Leo Verder lijkt het heel veel op voorgaande jaren, Mercedes 1 en 2 en Vettel daar achter. ?

Neem aan dat je daarmee vorig jaar bedoeld want jaren lijkt mij wat overdreven in 2014 was het nou niet bepaald SV die achter de Mercedessen stond of wel ?.

19-03-2016 18:58:10
;