Lewis Hamilton pakt pole op zijn thuisrace in Silverstone

Gepost door: bvonk op 04-07-2015 15:31 1774x gelezen

Uitslag kwalificatie Engeland 2015

PosNrCoureurTeamQ1Q2Q3Ronden
144Lewis Hamilton  Mercedes   1:33.7961:33.0681:32.24814
26Nico Rosberg   Mercedes  1:33.4751:32.7371:32.36114
319Felipe Massa   Williams - Mercedes   1:34.5421:33.7071:33.08521
477Valtteri Bottas   Williams - Mercedes   1:34.1711:33.0201:33.14919
57Kimi Räikkönen   Ferrari   1:33.4261:33.9111:33.37919
65Sebastian Vettel   Ferrari   1:33.5621:33.6411:33.54718
726Daniil Kvyat   Red Bull - Renault  1:34.4221:33.5201:33.63622
855Carlos Sainz   Toro Rosso - Renault   1:34.6411:34.0711:33.64919
927Nico Hülkenberg   Force India - Mercedes   1:34.5941:33.6931:33.67321
103Daniel Ricciardo   Red Bull - Renault   1:34.2721:33.7491:33.94320
1111Sergio Pérez   Force India - Mercedes   1:34.2501:34.26814
128Romain Grosjean   Lotus - Mercedes   1:34.6461:34.4309
1333Max VerstappenToro Rosso - Renault   1:34.8191:34.50214
1413Pastor Maldonado   Lotus - Mercedes   1:34.8771:34.51116
159Marcus Ericsson   Sauber - Ferrari   1:34.6431:34.86813
1612Felipe Nasr   Sauber - Ferrari   1:34.8887
1714Fernando Alonso   McLaren - Honda   1:34.9598
1822Jenson Button   McLaren - Honda   1:35.2079
1928Will Stevens   Manor - Ferrari   1:37.3649
2098Roberto Merhi   Manor - Ferrari   1:39.3778

Bron: Formule1Nieuws.nl


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: Lewis Hamilton pakt pole op zijn thuisrace in Silverstone


purno
Re: Lewis Hamilton pakt pole op zijn thuisrace in Silverston
Hammer time :hammer2:, komt ook mooi de top 3 in met meeste poles goed gedaan Lewis!.
Gepost op: 04/07/2015 17:00
leo1954
Re: Lewis Hamilton pakt pole op zijn thuisrace in Silverston
Weer zo iets idioots geintroduceerd, niet over de witte streep in een bocht. Leg er dan zandbak of grindbak naast. Dit "deleten" van tijd vind ik echt ridicuul. Weet eigenlijk niet eens wat ze er nu morgen met de race aan gaan doen. Plek terug vallen of iets dergelijk?

Wat spanning weer om de pole zeg, wie van de twee het wordt.
Gepost op: 04/07/2015 18:08
FerrariFTW
Gepost op: 04/07/2015 18:18
Verstappen net een verwend kind dat zijn zin niet had tijdens de kwalificaties. Tijd om zich morgen te herpakken. Massa meer dan goede kwalificatie en toont opnieuw dat hij zeker niet moet onder doen voor Bottas. Kritiekpuntje: iets te veel overstuur naar mijn goesting, maar dat is ook deels de wagen en ook gewoon perfect gecounterd op het moment dat het echt moest. Als het morgen bij de start meezit hoop ik hem eens aan de leiding te zien. Een goede start kan je 95% zeker verwachten, maar dat is helaas geen garantie op positiewinst. Hamilton mooi dat hij hier weer de pole haalt en zeker in zijn thuisrace, maar beide Mercedes rijders maken veel te veel fouten, veel meer dan andere wagens in de top tien. Dit blijft me opvallen in iedere kwalificatie en race.
Gepost op: 04/07/2015 18:18
f1stevie
Gepost op: 04/07/2015 18:20
idd Leo1954 hoe belachelijk.... en wat tijdens de race? hoop op een mooie start morgen, met veel P wissels ... anders word het weer oersaai.
Gepost op: 04/07/2015 18:20
Jan1947
Re: Lewis Hamilton pakt pole op zijn thuisrace in Silverston
Als ik de commentatoren van Sky goed gehoord heb hebben de rijders tijdens de briefing met Charley Whiting aangegeven dat overschrijden van de tracklimits gestraft moet worden met het deleten van die ronde. Regels zijn regels en als je regels maakt, maar de mogelijkheid geeft om die niet na te leven heeft het maken van regels ook geen zin. Dus de rijders stonden er allemaal achter.
Enne, wat dat commentaar op Max Verstappen betreft: als je aangeeft dat je auto niet goed is, ben je dan een huilend klein kind? Volgens mij is dat gewoon feedback, bedoelt om uiteindelijk een perfecte wagen op de grid te krijgen.
Gepost op: 04/07/2015 19:19
Camiel221
Re: Lewis Hamilton pakt pole op zijn thuisrace in Silverston
williams heeft een grote stap gemaakt met de auto mooi voor het team wat ik toch altijd bewonder maar #OEPS# voor kimi en ferrari. Kimi heeft zijn kwali snelheid zeker verbeterd nadat hij hier huiswerk voor kreeg hopelijk verloopt de race morgen gewoon soepel.
Gepost op: 04/07/2015 19:29
F1ner
Gepost op: 04/07/2015 21:24
Hamilton zal morgen toch meer snelheid moeten vinden of hij gaat het moeilijk krijgen met rosberg . Ik heb wel de indruk als het bij Rosberg niet lukt dat hij het altijd op de wagen steekt , vandaag ook dat de linker of rechter voorband niet goed was en daarom geen pole kon rijden .
Gepost op: 04/07/2015 21:24
thatstho
Gepost op: 04/07/2015 21:24
Idd jan1947. Dat is normale feedback wat bepaalde mensen hier niet snappen . Die kunnen het niet zo goed hebben dat er geen Belg rondrijdt in de F1 Dat is mijne goesting
Gepost op: 04/07/2015 21:24
vnons
Re: Lewis Hamilton pakt pole op zijn thuisrace in Silverston
Jammer dat sommige mensen het spelletje niet helemaal snappen en Max betichten van zeuren op de boordradio terwijl gisteravond in het AD het volgende stond.
(We hebben het probleem dat mijn kwalificatie heeft verstoord gevonden. Het had een technische oorzaak, die te maken heeft met de driveability'', liet de jonge Limburger zaterdagavond op zijn website opgelucht weten.)
dus even nadenken voor je van alles roept want een coureur roept echt niet zomaar iets...
en als je in de trainingen (zeer) goed meekomt en het ik de kwalificatie dan ineens niet meer wil kan ik me de frustratie en de teleurstelling heel goed voorstellen .
en ik ben er van overtuigt dat Max op zondag toch punten gaat pakken .
Gepost op: 05/07/2015 08:39
thatstho