Menu
©

Sebastian Vettel pakt Mercedessen en wint GP van Maleisië

28 reacties | 2873x gelezen
29-03-2015 10:46

Schuki |

Het vingertje is weer terug: Sebastian Vettel heeft de Grote Prijs van Maleisië gewonnen. De Ferrari-coureur heeft daarmee definitief toegeslagen en de dominantie van de Mercedessen een (voorlopig) halt toegeroepen.

Bron: Formule1Nieuws.nl

Om even over negen gingen de lichten op groen op het Sepang International Circuit. Lewis Hamilton vertrok van pole en behield die positie ook, evenals Sebastian Vettel, die van plek twee vertrok. Max Verstappen verloor een aantal plaatsen bij de start, maar wist die later in de race weer terug te pakken.

Al vroeg in de race maakte Marcus Ericsson een fout waardoor de Safety Car naar buiten kwam. Lewis Hamilton en Nico Rosberg zochten direct de pitsstraat op voor nieuwe banden, maar Vettel reed door. Dat bleek de doorslag te geven in de race, want die eerste positie gaf de Duitser niet meer op. Tijdens de volgende ronde pitstops pakte Hamilton nog wel even de leiding, maar moest die al gauw weer teruggeven aan Ferrari.

Max Verstappen legde beslag op de zevende plaats, voor zijn teamgenoot Carlos Sainz Jr. De Nederlander pakte daarmee zijn eerste punten voor Toro Rosso en liet zien dat hij uit het juiste racehout gesneden is.

GP Maleisië 2015 - Sepang Circuit

PosNrCoureurTeamRondenTijdGridPunten
15Sebastian VettelFerrari561:41:05.793225
244Lewis HamiltonMercedes GP568569118
36Nico RosbergMercedes GP5612310315
47Kimi RäikkönenFerrari56538221112
577Valtteri BottasWilliams561:10.409910
619Felipe MassaWilliams561:13.586198
733Max VerstappenToro Rosso561:39.08566
855Carlos Sainz jrToro Rosso55+1 ronde154
926Daniil KvyatRed Bull Racing55+1 ronde52
103Daniel RicciardoRed Bull Racing55+1 ronde41
118Romain GrosjeanLotus55+1 ronde8
1212Felipe NasrSauber55+1 ronde16
1311Sergio PerezForce India55+1 ronde14
1427Nico HülkenbergForce India55+1 ronde13
1589Roberto MerhiManor F1 Team53+3 ronden19
1613Pastor MaldonadoLotus47+9 ronden12
1722Jenson ButtonMcLaren41+15 ronden17
1814Fernando AlonsoMcLaren21+35 ronden18
199Marcus EricssonSauber3+53 ronden10
2029Will StevensManor F1 Team0niet gestart20


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Schuki
Eindredacteur

Prachtige race en ben het eens met Olav Mol: De sport antwoordt altijd. Mooie gevechten gezien, heel fijn dat de Mercedessen op hun neus getikt worden, in volledig race-trim. Goed om te zien dat de Toro Rosso's aan elkaar gewaagd zijn.

Wel jammer dat Räikkonen zo veel problemen had met een lekke band. Wordt gewoon knap vierde, dus wie weet wat hij had kunnen doen als hij dat niet had. 1-2 voor Ferrari had misschien wel tot de mogelijkheden behoord denk ik.

1 29-03-2015 11:11:28
Garfield
Senior Member

Eindelijk zagen we weer een wedstrijd. Niet welke Mercedes wint. Die wedstrijd is er al bijna niet meer. Het is veel meer rijder 1 en 2. Red Bull hoeven we ook niets meer van te verwachten. Ook niet als er een Mercedes pech heeft.

Met de safety dacht ik dat Vettel/Ferrari een fout maakten. Ik vraag mij af wat daar de strategie was. Out off sink (?) Het gebeurde in ronde 4 maar voor dat je weer los mag ben je stukken verder.
Toch scheelt het een pitstop minder. Ik denk dat hij het er mee gewonnen heeft. Het scheelt een klap benzine, want de tijd in de pits moet je op de baan weer goedmaken.

En Max was gewoon best off the rest.

29-03-2015 11:31:49
matsracing
Silver Member

Geweldige race gezien, ik heb werkelijk genoten van Max en Vettel. Mensen die nu nog twijfelen aan het talent van Vettel moeten wel een enorm bord voor hun kop hebben ;) heeft het nu al in drie verschillende wagens laten zien!

Verder ben ik erg blij met Verstappen, die de sport weer een stuk interessanter maakt. Een lastig begin maar geweldig herpakt met een paar mooie inhaalacties en voor zn teamgenoot gefinisht!

1 29-03-2015 11:36:50
F1ner
Bronze Member

Mooie race en Vettel verdiende winnaar . Al denk ik wel dat het komt door de safety car en dat Vettel besloot om door te rijden , maar dit doet niets van zijn mooie overwinning af . Ferrari was al het hele weekend goed bezig , al zal het gat met mercedes nog niet gedicht zijn en zal mercedes er over twee weken terug staan .

29-03-2015 11:43:40
bvonk
Moderator

Ben helemaal geen Ferrari fan maar toch mooi dat zij Mercedes wel wat weerstand kunnen bieden, hopelijk blijft het zo. McLaren reed redelijk mee, jammer dat beide wagens toch uitvielen. Max lekker bezig!

0 29-03-2015 11:40:15
Camiel221
Nieuwspress

ik heb genoten max rijdt een geweldige race, de verbaasde communicatie tussen hamilton en zijn team omdat zij niet eerste rijden geweldig. dit kan nog een leuk seizoen worden tussen ferrari en mercedes. ik hoop dat kimi zich de volgende race er beter in kan mengen door een goede kwali te rijden. maar deze race was zeer strak gereden door kimi ondanks zijn pech!

1 29-03-2015 11:58:15
f1stevie
Silver Member

mooiste race in jaren... wat geeft Ferrari gevonden, ben niet voor vettel, maar zeker verdiend, en na de safty-car reed vettel weg en niemand kon de Ferrari volgen! ook kimi een dikke pluim, na terug komen uit de pit stond hij op de laatste plaats, wat een prestatie om dan nog 4de te eindigen, ik hoop eens op een race zonder pech voor de fin, ik ben zeer benieuwd hoe ze die snelheid bij Ferrari gevonden hebben, je kan nu wel zeggen geluk bij de cafty-car... maar ook de snelste ronde staat op Ferrari!

max geeft top gereden, het bewijs dat op sport geen leeftijd staat,
ik ben trots op onze Belgische-Nederlander

nu word de paniek bij red-bull nog groter, beide wagens verslagen door het ( mindere) zusterteam haha ...red- bull geeft je vleugel, ja mijn hol

29-03-2015 12:48:31
vnons
Senior Member

even op de stoel van de duivel gaan zitten:
Ik vond het verschil van dominantie vorige race en nu wel erg groot bij de beide Mercedes rijders en daarom zou het mij niet verbazen als ze daar verkeerd gegokt hebben door beide auto's misschien wel op een gedeeltelijke regenafstelling te zetten.
als je normaal zoveel sneller bent en nu met heel veel moeite 2 tiende inloopt op een Ferrari.... dan heb je in die tussentijd iets gedaan wat niet klopt .
of ze hebben gedacht met alle commotie/persaandacht van het sneller zijn dat er wel een beetje minder vermogen uit de motor mocht komen om het iets spannender te maken ,alleen was die Ferrari door zijn 2 stops strategie verder weg als ze gedacht hadden.
Maar die MAX ! wat een race heeft die gozer gereden zeg , mooie momenten van leven en laten leven en gewoon een strakke race gereden na aanvankelijk even in het ritme te moeten komen ,Top !!

1 29-03-2015 12:48:13
bvonk
Moderator

@vnons
Of het helemaal klopt weet ik niet maar de afgelopen jaren heb ik in verschillende interviews gehoord dat er niet echt meer verschil is in de afstelling voor droog of nat weer. Twijfel dus of dat het geweest kan zijn. Het was eerder een foute gok om zo snel naar binnen te gaan maar de Ferrari ging ook net iets beter met de banden om denk ik.

29-03-2015 19:54:01
Sicko
Silver Member

Ferrari tovert voor dit seizoen "ineens" 100 pk méér uit een motor die nagenoeg niet aangepast mocht worden? Hier zullen we meer gaan horen.

0 29-03-2015 17:02:17
leo1954
Gold Member

Tweede race voor een nieuw team en pats, winnen! Heel gaaf Seb! Tweede op drie punten in de stand, wie had dat durven dromen. Mooie race, mooie acties op de baan van Max (Hoop dat pappie en zoon nu ook Renault eens een pluim geven ipv lopen schelden!) en ook van Bottas. Jammer dat Kimi werd geraakt in het begin, wie weet was dan het podium nog roder geweest. Lewis reageerde heel sportief naderhand, heel wat anders dan zijn teammaat.

1 29-03-2015 17:06:47
purno
Gold Member

goede race gereden door SV. Mercedes heeft in mijn ogen een kapitale fout gemaakt door zo vroeg te stoppen met de sc waardoor er nu een vertekend beeld is ontstaan. Hamilton zat nog op 10 sec van SV met een stop meer. Maar al met al heeft SV goed gereden Max ook super jongste in de punten en dat record raakt hij ook niet meer kwijt.

Goed te zien ook dat er mensen zijn die vorig jaar niet gekeken hebben nu ook weer kijken.

29-03-2015 17:25:04

Ineens is alles anders . . . Is Ferrari terug?? Tja ik heb sterk het gevoel dat ze het op een akkoordje hebben gegooid en dat deze uitslag gewoon doorgestoken kaart is. Om de F1 spannend te houden voor sponsors en fans. Volgens mij worden we gemanipuleerd.

1 29-03-2015 20:10:45
bvonk
Moderator

Waarom zou Mercedes dat nu opeens doen BMR? dit is voor hun een soort thuisrace, nu er geen Duitse GP is al helemaal. En aan de woorden van Hamilton te horen zat hij in elk geval niet in het spelletje.

29-03-2015 20:28:10
Uran1
Bronze Member

Mooiste race vanaf 2013, er was weer spanning op de baan. Hoop dat er nog teams dichter bij Mercedes komen. dikke pluim voor Ferrari, jammer dat Kimi weer problemen kende.
Ook dikke pluim voor Max Verstappen, perfect gereden.

1 29-03-2015 22:15:29
thatstho
Silver Member

Ik zeg discussie over Ferrari voortzetten