Menu
©

Hamilton wint in Australië, Verstappen valt uit

20 reacties | 2742x gelezen
15-03-2015 08:05

bvonk |

Lewis Hamilton wint de Grote Prijs van Australië, vanaf pole reed hij onbedreigd naar de overwinning. Al voordat de race van start ging waren er wat uitvallers. Manor reed niet omdat ze er niet in slaagde om te kwalificeren of zelfs te rijden met de wagen. Valtteri Bottas reed niet omdat hij nog last had van zijn rug, Kevin Magnussen en Daniil Kvyat hadden technische problemen met hun wagen en gingen daardoor niet van start. Max Verstappen reed een goede race maar moest zijn wagen stilzetten toen de motor het begaf en begon te roken. Het lukte ondanks problemen bij Jenson Button om de race uit te rijden maar hij viel net buiten de punten op de elfde en laatste plek. Nico Rosberg pakt met gemak de tweede voor Ferrari coureur Sebastian Vettel die een mooi debuut had bij het team uit Maranello.

Bron: Formule1Nieuws.nl

GP Melbourne 2015 - Albert park circuiy

PosNrCoureurTeamRondenTijdGridPunten
144Lewis HamiltonMercedes GP581:30.945125
26Nico RosbergMercedes GP58+ 1.3218
35Sebastian VettelFerrari58+ 34.5415
419Felipe MassaWilliams58+ 38.1312
512Felipe NasrSauber58+ 1m35.11110
63Daniel RicciardoRed Bull Racing57+ 1 lap78
727Nico HulkenbergForce India57+ 1 lap146
89Marcus EricssonSauber57+ 1 lap164
955Carlos Sainz jrToro Rosso57+ 1 lap82
1011Sergio PerezForce India57+ 1 lap151
1120Jenson ButtonMcLaren56+ 2 laps17
127Kimi RäikkönenFerrari405
1333Max VerstappenToro Rosso3212
148Romain GrosjeanLotus09
1513Pastor MaldonadoLotus010
1626Daniil KvyatRed Bull Racing013
1722Kevin MagnussenMcLaren018
1877Valtteri BottasWilliams06
1928Will StevensManor F1 Team019
2098Roberto MerhiManor F1 Team020


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

F1ner
Bronze Member

Mercedes is precies nog sterker dan vorig jaar . Hamilton heeft heel goed gereden en de race goed gecontroleerd . Ferrari met vettel ook goed maar op 30 seconden , is toch heel veel . Red bull is slechter dan vorig seizoen , maar op dit circuit kan je nog niet echt een conclusie trekken omdat dit een aparte baan is en dan nog een straten circuit .
De beste rookie vandaag Nasr heeft heel goed gereden , als je red bull achter je laat . Je merkt duidelijk dat renault ( red bull , torro rosso ) zo goed als geen vooruitgang geboekt heeft . Denk dat Verstappen een zware kluif aan Sainz zal hebben , mede ook door zijn mindere ervaring . Hier wil ik niks aan Verstappen zijn talent afdoen .

0 15-03-2015 08:35:36
Binatang
Silver Member

Solide gereden, vooral die 34 ronden op de harde band. Rondetijden in vergelijk met Sainz die op soft reed erg strak.

Hier had echt een vet aantal punten ingezeten! 7e plaats zou toch wel maximaal zijn geweest. Zelf dacht hij aan een zesde, maar dat gaat mij net even iets te ver.

Voor zijn 17 jaar, heel volwassen en foutloos gereden.

Toch is Sainz drie keer winnaar:

Kwalificeren vóór Max: 1-0
Race eindigen vóór Max: 2-0
Punten scoren: 3:0

Dat is even wat minder en dat is incasseren.

1 15-03-2015 08:48:00
Chauf
Silver Member

Maar als Sainz, de minder getalenteerde, toch voor blijft en niet makkelijk te kloppen zal zijn. Dan zou je toch moeten denken dat de media de talenten van Verstappen iets te uitbundig heeft gevierd. Zo bekeken valt de prestatie dan weer mee (of tegen). Zeker als de Saubers, ook mindere goden het aardig gedaan hebben.

Los hiervan, een hele mooie prestatie. Zowel in positieve als negatieve zin, afwachten waar het schip strandt. Er zijn meer talenten die nooit iets geworden zijn. En er zijn veel non-talenten die wel gepresteerd hebben. Dat deze jongen gewoon maar doet wat ie kan en dat wij ervan genieten mogen.

15-03-2015 12:07:20
Binatang
Silver Member

PS: McLaren belachelijk !

0 15-03-2015 08:52:49
Imoms
Rookie

Voor McLaren duidelijk een ramp, Verstappen niet slecht maar kleurloze race gereden, Sauber heeft een solide auto op het asfalt gezet dit jaar dat is duidelijk en Nasr mooie wedstrijd gereden dat beloofd al is het nog vroeg om te oordelen, Mercedes zoals verwacht terug TOP, Ferrari staat er voorlopig terug dit jaar, denk dat Vettel en Raikkonen mooie dingen gaan laten zien dit jaar en volgens mij zal Vettel mooiere resultaten neer zetten dan Raikkonen.

2 15-03-2015 09:49:26
Omega
Junior Member

Verstappen reed erg goed. Eigenlijk even snel als Sainz op een langzamere band. Dat gaat wel goedkomen dit jaar. Wel balen van de motor.

Mclaren viel mij heel erg mee. Ze reden met een behoorlijk lager motorvermogen om zo kilometers te kunnen maken. Dan nog Perez in de Forze India goed achter/ bij houden vind ik netjes. Als die Honda op volle kracht kan draaien komen daar leuke prestaties uit denk ik.

15-03-2015 10:57:29
f1stevie
Silver Member

ik vind het echt niet kunnen dat mensen dure tickets moeten betalen voor 16 auto's op de baan te zien en waar er maar 11 van aankomen in weeral een kleurloze ( wedstrijd)


Mercedes weer oppermachtig aan het begin van het nieuwe seizoen.
wat mijn verbaast was de snelheid van Ferrari, vergeleken bij vorig jaar, ze kunnen zelfs de Williams voorblijven, jammer voor kimi, dit was p3 en p4 geweest, ondanks een slechte start van kimi en wat ophoud in de pit.

ook sauber geeft me aangenaam verrast en met een geweldige uitslag p5 en p8, natuurlijk rekening houdend met vele uitval ...maar toch knap werk

Max was echt goed bezig, jammer van die kapotte motor, want dit waren zijn eerste puntjes geweest.
al moet zeggen dat sainz niet zo snel te kloppen zal zijn!

en waar zijn bij MClaren eigenlijk mee bezig? je kunt wel zeggen de auto is nog niet klaar, maar ze wisten toch ook wanneer de start van de F1 begon

15-03-2015 11:28:23
FerrariFTW
Silver Member

Ik dacht dat Williams zou leren uit hun strategische blunders van vorig seizoen, maar niks in minder waard. Opnieuw is Massa slachtoffer van een blunder en mist hij een podium.

Verder een race van heel hoog niveau... Eén van de slechtste races sinds ik F1 kijk.

0 15-03-2015 11:48:47
MercedesF1
Bronze Member

Ik hou het kort hier:

Mercedes is nog dominanter dan vorig jaar. (Wat ik al dacht na die zeer snelle ronde van Rosberg in de tests.)

Kimi had het geluk van zijn McLaren periode. (Dus letterlijk pech)

Max jammer van zijn plof. Vader was meteen klaar in de paddock.

Hulde toch voor Button voor het halen van de finish met die wagen, wat de meeste dus niet verwachtte.
Dat is dus toch al een klein lichtpuntje dat ze tenminste met 1 wagen 1 volle raceafstand hebben gereden. (Je moet het zo zien voor McLaren-Honda.)

Kunnen ze bij Sauber Ericsson alsjeblieft vervangen voor Giedo van der Garde?
Nasr is beduidend beter dan die Zweed.

1 15-03-2015 12:52:06
FerrariFTW
Silver Member

Ik durft te wedden dat Ericsson beter is dan VDG.

15-03-2015 14:02:44
Uran1
Bronze Member

Het was een saaie race, enkel treintje rijden op een paar inhaal pogingen na.
Mercedes was weer oppermachtig wat de race niet spannender maakt. Dan jammer dat Allonso en Bottas niet op de baan waren, die brengen meestal ook een beetje spanning. En dan nog Kimi die weer maar eens pech had net zoals Max Verstappen die het best goed deed voor de eerste keer in de F1.

0 15-03-2015 14:23:27
bvonk
Moderator

Gezien de slechte voorbereiding nog mooi een McLaren bijna in de punten, al was dat vooral te danken aan veel uitvallers. Hoop dat ze veel data hebben verzameld en dat het vermogen snel omhoog kan. Alonso moet ook snel terug komen. Mooie overwinning van Hamilton, helaas was het geen echt gevecht.

1 15-03-2015 15:23:02
quincy010
Bronze Member

ik baal van heel de formule 1 het leek wel op de race op indy met 6 wagens net een kleine parade, mercedes is duidelijk beter, hulde daarvoor, ferrari is coming back hulde daarvoor maar ik schaam de dood dat ik zeg ik kijk naar de formule 1 is niks meer zo, snel mogelijk teams erbij en ook salary cap en kosten besparing en terug naar de v8 die hoeven ze niet opnieuw te ontwikkellen hebben ze nog liggen dus beetje aanpassen en hoppa, en de f1 moeten eens meerdere fabrikanten lekker maken voor de f1 zoals een volkswagen een hyundai en ford en honda,

15-03-2015 15:55:04
bvonk
Moderator

Vond het eigenlijk geen spannende maar ook geen saaie race, beetje normaal. Hoop wel dat er de volgende keer meer wagens mee doen.

0 16-03-2015 00:59:10
;