Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari

Gepost door: Gallardo op 20-11-2014 12:15 1849x gelezen

Wat iedereen al wist is nu officieel naar buiten gebracht, Sebastian Vettel zal met ingang van volgend seizoen uit gaan komen voor het team van Ferrari. De man uit Heppenheim heeft een meerjarig contract ondertekend en zal vanaf volgend seizoen de teamgenoot van Kimi Räikkönen worden. Zoals zojuist bekend geworden is neemt Fernando na 5 jaar afscheid van het team. Voor de 4 voudig wereld kampioen is een droom uitgekomen, hij heeft er immers nooit een geheim van gemaakt graag voor het team van Ferrari te willen gaan rijden. Hiermee stapt hij in de voetstappen van andere grootheden zoals Niki Lauda, Alain Prost en uiteraard zijn landgenoot Michael Schumacher. “Ferrari denkt dat het met het aantrekken van Sebastian Vettel veel ervaring maar ook gretigheid en verjonging in het team binnen te halen”, aldus Mattiacci. “Sebastian neemt een schat aan ervaring met zich mee en een grote mate van spirit en vechtlust, en dat is waar wij naar op zoek waren. Als hij goed met Kimi gaat samenwerken en doet wat beiden willen gaan doen dan zal het niet lang meer duren voordat Ferrari weer boven aan de lijsten is te vinden. Met Sebastian hebben wij ons verzekerd van de best mogelijk manier om weer bovenaan te komen, hij heeft een groot enthousiasme en veel wilskracht in zich om dat samen met ons te gaan bewerkstelligen”. “Toen ik nog jong was wilde ik al heel graag ooit eens voor Ferrari gaan rijden”, vertelt Sebastian. “Nu is de tijd aangebroken voor een volgende stap in mijn carrière en die ligt zoals nu duidelijk is bij de Scuderia. Vroeger was Michael Schumacher in die rode auto mijn idool, ik voel me bijzonder vereerd, en trots, dat ik nu voor het grote Ferrari mag gaan uitkomen. Ferrari heeft een bijzonder grote traditie en is al vanaf het begin betrokken geweest in de Formule1, iets wat op zich al bewonderens waardig is. Ik wil heel graag samen met het team weer gaan proberen om aan de top te komen, ik voel me bijzonder gemotiveerd om dat te gaan bereiken”.

Bron: Motorsport-total.com


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari


f1stevie
Re: Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari
gogo kimi , laat hem nogmaals een poepje ruiken!
Gepost op: 20/11/2014 12:19
Sicko
Re: Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari
Ferrari is helemaal het spoor bijster met het aantrekken van Vettel. Ze hadden nog beter Max Verstappen kunnen halen, maar daar zijn ze nu te laat voor.

Het probleem van Ferrari is dat er Italianen aan de touwtjes trekken. Een omhoog gevallen WK zonder enig charisma in huis halen is daar ook een gevolg van.
Gepost op: 20/11/2014 12:51
Sjarel
Gepost op: 20/11/2014 13:55
Je slaat de nagel op de kop @Sicko. Waar zit de logica bij Ferrari... Ze hebben nu twee coureurs die zich niet aan de nieuwe reglementen kunnen aanpassen... Er verschenen ook al geruchten dat de data voor 2015 tegenvalt. Als Ferrari niet alert blijft, kunnen ze zomaar terug glijden naar prestaties van voor seizoen 1996... Er zitten wederom teveel Italianen in het team en coureurs die zich niet kunnen aanpassen. Ze zullen Alonso nog missen, want hij is tenminste in staat om met een mindere wagen toch mooie dingen te laten zien...
Gepost op: 20/11/2014 13:55
Het5eWiel
Re: Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari
Verrari...verstandshuwelijk zonder perspectief...in n andere sport wordt dit paniekvoetbal genoemd
Gepost op: 20/11/2014 14:02
Ashna
Re: Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari
Ben ik de enige die wél blij is met dit nieuws?

Zo geweldig is de combinatie Ferrari-Alonso ook niet gebleken. Ik denk dat het goed is dat Vettel naar een ander team verkast. Hij had een nieuwe uitdaging nodig en gezien de prestaties van de afgelopen jaren is Ferrari dat zeker.
Bij Toro Rosso heeft hij al wat ervaring op kunnen doen met Ferrari-motoren, Italianen en hun manier van werken. Het is normaal dat hij zich zal moeten aanpassen (en andersom waarschijnlijk ook), maar had hij dan bij Red Bull moeten blijven? Het is gemakkelijk om te zeggen dat hij daar weggaat omdat het niet lekker loopt, terwijl het bij Ferrari al seizoen lang niet goed loopt.
Gepost op: 20/11/2014 14:57
bvonk
Re: Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari
Heb niet veel met Ferrari en ook niet met Vettel maar kan toch een leuke combinatie gaan worden. Vettel zat dit jaar niet meer op zijn plek dus eigenlijk wel goede beslissing van hem. We zullen zien wat het gaat worden. Hoop dat Kimi dit jaar veel geleerd heeft wat die moet ook veel meer kunnen.
Gepost op: 20/11/2014 15:59
Camiel221
Re: Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari
ik ben wel blij met het nieuws, alonso weg kan kimi zn gang gaan en zijn vriend vettel krijgt hij als teamgenoot. voor kimi kan het niet beter (en ik ben kimi fan ja) ben geen fan van vettel maar is stukken beter om vettel naast kimi te hebben dan alonso. Je wilt nooit dat alonso een teamgenoot is van de coureur die jij support
Gepost op: 20/11/2014 16:15
F1ner
Re: Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari
Ik denk niet dat vettel ferrari er terug bovenop kan helpen omdat er te weinig echt goede ingenieurs zijn , omdat ferrari het blijkbaar niet snapt dat ze hun thuis basis in engeland moeten maken voor goede mensen aan te trekken .
Gepost op: 20/11/2014 17:12
Garfield
Gepost op: 20/11/2014 17:49
Ik heb nooit begrepen wat Ferrari in Alonso heeft gezien. Er wordt vaak gezegd dat hij met een slechte auto er nog wat van kan maken. Met een goede auto heeft hij 2 x een wk kampioenschap laten glippen. Wat heb je daar aan. In mijn ogen vooral bezig om duidelijk de Nr 1 status op te eisen in een team. Met dramatische gevolgen voor een coureur als Kimi. Dat laatste is volgend jaar verleden tijd. Zonder in een glazen bol te kunnen kijken, denk ik dat de samenwerking in het team tussen de coureurs beter zal zijn om samen aan een betere auto te werken. Ik ben er blij mee dat de F1 weer eens een keer opgeschud wordt.
Gepost op: 20/11/2014 17:49
JanTod
Re: Officieel: Sebastian Vettel vanaf 2015 bij Ferrari
Seb kan goed overweg met Kimi Nou nog een goede teamleider en manager en een ontwerper als Adrian en Ferrari kan met een opmars beginnen. Mercedes zal echter niet zomaar de nr1-plek opgeven en Newey zal niet zomaar naar Ferrari verhuizen. Welke Manager en welke teamleider zien jullie met Seb naar Ferrrari verhuizen? Met wie is Kimi wereldkampioen geworden? Ferrari kan in ieder geval Sebs gedachtengoed en wijze van denken best gebruiken. Kimi kan zijn gothic mind slecht kwijt bij de Italianen. Met Kimi samen geeft dat engelenvleugels en faunhoorntjes!!!!

Groetsels,

Jan Tod
Gepost op: 21/11/2014 11:10
Mark72
Gepost op: 21/11/2014 12:57
Heerlijk nieuws, oude tijden kunnen weer herleven kwa volksliederen op het podium.
Gepost op: 21/11/2014 12:57