Felipe Nasr krijgt tweede stoeltje bij Sauber

Gepost door: Schuki op 06-11-2014 09:59 1698x gelezen

De Braziliaan Felipe Nasr zal Marcus Ericsson volgend seizoen vergezellen bij Sauber. Hij wint daarmee de strijd met onder meer Giedo van der Garde, die ook in de race was voor een zitje bij het Zwitserse team. De aankondiging van Nasr betekent dat de huidige coureurs Sutil en Gutierrez moeten uitkijken naar een ander team.

Nasr gaat de sprong uit de GP2 naar de Formule 1 wagen volgend jaar. De Braziliaan staat momenteel nog tweede in het kampioenschap en brengt tevens met Banco do Brasil een belangrijke investeerder mee naar het team van Sauber. Daarmee krijgt teambaas Monisha Kaltenborn de zo gewilde miljoenen extra voor de ontwikkeling van de auto. “We hebben de carrière van Nasr al tijden gevolgd en hij verdient deze positie in de Formule 1 aan zijn goede prestaties in de junioren”, zegt Kaltenborn. “We zijn blij dat hij voor ons gekozen heeft, wat inhoudt dat we volgend jaar weer een jong Braziliaans talent in de sport hebben. Banco do Brasil is een belangrijke partner van Felipe en we zijn eveneens blij dat zo’n gerenommeerd bedrijf hem tijdens zijn carrière heeft gesponsord. We kijken uit naar deze samenwerking.” “Het is heel belangrijk voor mijn loopbaan dat ik dit stoeltje bij Sauber F1 krijg”, laat Nasr in een verklaring weten. “Dit is een onvergetelijk moment en ik ben veel dank verschuldigd aan iedereen die mij gesteund heeft in de laatste tijd. Een droom is waargemaakt en met Sauber krijg ik een team dat aan de wieg heeft gestaan van carrières van Vettel, Massa, Räikkonen en Kubica. Ik ben heel blij dat ik hier nu ook deel van uit mag maken. Ik heb een prima jaar gehad bij Williams en ben nu voorbereid voor het echter werk.”

Bron: ESPN.com


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: Felipe Nasr krijgt tweede stoeltje bij Sauber


Binatang
Re: Felipe Nasr krijgt tweede stoeltje bij Sauber
Ik denk dat Guido zich moet gaan concentreren op een andere klasse. Hij heeft zijn 'moment of fame' in de F1 gehad.
Gepost op: 06/11/2014 10:19
Hell_Pet
Re: Felipe Nasr krijgt tweede stoeltje bij Sauber
Ondanks dat ik het met je eens ben is het nog altijd Giedo.
Gepost op: 06/11/2014 10:21
Binatang
Gepost op: 06/11/2014 13:27
Ja goeie, sorry Giedo.
Gepost op: 06/11/2014 13:27
Misjab
Re: Felipe Nasr krijgt tweede stoeltje bij Sauber
Dat moet wel goed pijn doen bij Giedo. Heb je het hele jaar daar rondgelopen, heb je dus de team ervaring en weten ze wat je kan, heb je ook nog eens een hele grote zak geld, en dan nemen ze een jonge outsider..... OUCH..... Dat wordt ene snelle achterdeur...
Gepost op: 06/11/2014 14:46
FerrariFTW
Gepost op: 06/11/2014 18:48
Die bestond ook nog..
Gepost op: 06/11/2014 18:48
Sicko
Re: Felipe Nasr krijgt tweede stoeltje bij Sauber
Dat betekent dat de miljoenen van Lost Boys te weinig blijken te zijn. Denkelijk gegokt en verloren.

De droom moet nu wel uiteen gespat zijn voor Giedo en Boekhoorn. Maar wie baalt nu het meest?
Gepost op: 06/11/2014 19:22
FerrariFTW
Gepost op: 06/11/2014 19:57
Sauber kiest voor meer geld en iets meer tallent dan vdg dus een win win, alleen topcoureur Sutil en Jenni Beckxs kwijt wat jammer is.
Gepost op: 06/11/2014 19:57
bvonk
Re: Felipe Nasr krijgt tweede stoeltje bij Sauber
Jammer, had Giedo wel weer willen zien racen. Zal nu lastig worden maar zou nog kunnen bij Manor of Caterham, als ze het overleven.
Gepost op: 06/11/2014 20:36
lars75
Re: Felipe Nasr krijgt tweede stoeltje bij Sauber
Nou zo simpel schijnt het dus allemaal nog niet te zijn!

Sutil en vd Garde zouden een contract hebben voor 2015, maar ook aan Sirotkin en diens investeerders zouden toezeggingen zijn gedaan. Dat betekend dat zij nu 5 overeenkomsten hebben liggen met verschillende partijen en coureurs.
Dat vd Garde en Sutil in 2015 zullen rijden acht ik Nihil, want die verstandhouding en de motivatie zal wel op het vriespunt zijn.

Maar in plaats van dat al dat geld de redding zal zijn, kan het nog wel eens hun nekslag zijn.

Sauber zal in 2015 veel minder inkomsten krijgen vanuit de prijzenpot, naar verluid rond de 40 miljoen. Dit willen zij opvangen met hun nieuwe rijders. Maar nu moeten ze ook lopende contracten afkopen en dreigen investeerders weg te lopen. Wanneer dit zal gebeuren waren ze verstandiger geweest om 20 miljoen van Giedo en Sutil te pakken. Dan hadden ze netto meer over gehouden!
Gepost op: 07/11/2014 08:55
MercedesF1
Re: Felipe Nasr krijgt tweede stoeltje bij Sauber
Bye Bye, Sauber.

Dit team leeft niet lang meer.
Gepost op: 07/11/2014 13:50