Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber

Gepost door: FerrariFTW op 01-11-2014 21:42 1555x gelezen

Sauber heeft Marcus Ericsson na de recente geruchten nu officieel bevestigd als rijder voor 2015. Na zijn debuut jaar bij Caterham zal de Zweed nu een tweede jaar Formule 1 eraan vast rijgen. De teamgenoot van Ericsson wordt later bekend gemaakt.

"We zijn heel blij deze samenwerking aan te kondigen. We kennen Marcus als een heel gemotiveerde coureur. Hij had niet het gemakkelijkste rookie seizoen, maar hij bleef kalm en verbeterde beetje bij beetje. Na het evalueren van de laatste races hebben we beslist Ericsson een contract te geven om zo het team frisse invloed te geven," vertelt teambaas Monisha kaltenborn. "Vandaag na een zeer drukke week heb ik het beste vroege kerstcadeau ooit gekregen. Het Sauber F1 Team heeft vertrouwen in mij voor 2015 en dat maakt me trots. Sauber staat erom bekend als één van de beste teams in het ontwikkelen van jonge rijders en het zal een grote uitdaging zijn. Ik zal mijn uiterste best doen me te ontwikkelen als coureur. Het zal ook een uitdaging worden om Sauber terug naar voren te brengen," aldus een blije Ericsson. De tweede coureur wordt later bekendgemaakt. De Nederlander Giedo van der Garde en de Mexicaan Esteban Guiterrez, die momenteel voor Sauber rijdt, zijn de voornaamste kanshebbers.

Bron: motorsport.com


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber


MercedesF1
Re: Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber
Nou, dat wordt lachen.
Sauber heeft nu 2 waardeloze piloten voor 2015.
Ik verwacht er niet veel van.
Gepost op: 01/11/2014 21:58
FerrariFTW
Gepost op: 01/11/2014 22:19
Slechtste rijdersduo ooit. Maakt al niet meer uit of het Gutierrez of Giedo wordt.
Gepost op: 01/11/2014 22:19
bvonk
Re: Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber
Zou het ook mooi vinden als van der Garde nog een kans krijgt, heeft het gezien het materiaal wat hij had zeker niet slecht gedaan.
Gepost op: 01/11/2014 23:03
FerrariFTW
Gepost op: 02/11/2014 08:21
Nuja, wat was die Pic waard als vergelijkingspunt? Ik wil niet beoordelen over hoe hij het bij Caterham heeft gedaan.
Gepost op: 02/11/2014 08:21
Camiel221
Re: Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber
Ik vondt dat van der garde het zkr niet slecht deed bij caterham. Heb veel ergere coureurs zien rijden. Er staan nu ook mensen op de grid die veel malen slechter zijn dan van der garde. Hoop dat hij een kans krijgt bij sauber
Gepost op: 02/11/2014 08:42
TZoet
Re: Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber
Of het echt slecht wordt, kun je volgend jaar pas zien. Ze zullen echt geen klasse zoals de grote namen halen. Ik hoop wel dat t Giedo wordt. Toch leuk een Nederlander, alhoewel ik geen Nederlands volkslied verwacht volgend jaar...
Gepost op: 02/11/2014 08:43
vnons
Re: Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber
Als ze kiezen voor Giedo dan rijdt er tenminste een coureur die punten kan scoren als ze die auto tenminste een beetje kunnen verbeteren , vergeet niet dat Giedo (net als Max overigens) op vrijdag de baan opgestuurd worden met als opdracht diverse onderdelen te testen ,de auto héél te houden omdat de vaste rijder daarna is VT2 gewoon moet kunnen rijden , binnen de lijnen te rijden (geen kerbstones nemen) en dus vooral niét voor snelle rondetijden te gaan ...
M.a.w. deze jongens kunnen op vrijdag nooit het achterste van de tong laten zien omdat ze aan restricties gebonden zijn !
daarom denk ik dat we volgend jaar een veel snellere Verstappen zullen zien en ook dat Giedo dus veel meer in zijn mars heeft met deze Sauber dan we tot dusverre hebben gezien.
Maar waarschijnlijk zal geld het verschil wel gaan maken :-(
Gepost op: 02/11/2014 08:46
f1stevie
Gepost op: 02/11/2014 09:38
jongens met alle respect , maar jullie doen hier dat VDG een toprijder is, dat is hij vooral niet en zal het ook nooit worden, ik denk zelf dat hij nooit nog een jaar zal rijden in de F1! hoop dat ik ongelijk heb...maar dan laat ik me graag verrassen
Gepost op: 02/11/2014 09:38
Hell_Pet
Re: Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber
Bla bla bla bla geld zegt Kaltenborn eigenlijk. Begrijpelijk, maar ergerlijk.
Gepost op: 02/11/2014 11:53
Binatang
Re: Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber
vdGarde komt nooit meer in een F1 stoeltje als rijder.

Ik heb het al eerder gezegd:
-te oud
-geen uitzonderlijke rijder
-te weinig geld (tenzij hij meer heeft als Sutil of Gutierez)

Toch laat ik me graag verrassen.
Gepost op: 02/11/2014 13:07
Camiel221
Re: Officieel: Ericsson rijdt in 2015 voor Sauber
we doen niet alsof het een top rijder is, maar het is ook zeker geen slechte rijder, hij is gewoon normaal iemand die punten kan pakken. hij is beter dan sommige die nu op de grid staan. Maar zeker geen top rijder.
Gepost op: 02/11/2014 16:46