Menu
©

Brawn: 'W04 Duidelijke stap vooruit' [VIDEO">

2 reacties | 1738x gelezen
04-02-2013 14:55

tonyclifto |

De nieuwe wagen van Mercedes is vandaag gepresenteerd in Jerez. Mercedes teambaas Ross Brawn zegt dat de nieuwe Mercedes W04 "een duidelijke stap vooruit qua design" is vergeleken met de auto van verleden jaar.

Bron: Espnf1.com

De W03 van Mercedes won de Chinese Grand Prix en was competitief in het eerste deel van het seizoen. Daarna had het team problemen met de ontwikkeling en eindigde het seizoen nogal matig. Bij de lancering van de W04 op maandag in Jerez zei Brawn dat het vele werk wat achter de schermen bij Mercedes was verricht nu als resultaat een verbeterde wagen had opgeleverd.

"2013 is de start van een tweede tijdperk voor ons team van Zilverpijlen," zei Brawn. "De herstructurering die heeft plaatsgevonden bij het team in de afgelopen 18 maanden is op dit moment zo goed als afgerond en dit zie je terug in de nieuwe F1 W04, die een duidelijke stap voorwaarts betekent in zowel design als in detail, wat nu meer doordacht is dan bij zijn voorganger."

Brawn verklaarde verder dat het doel was om "een flinke stap te zetten in prestaties" met de nieuwe wagen, vergeleken bij de W03 van vorig jaar.

"Vele duizenden arbeidsuren zijn geïnvesteerd door ons technische team in Brackley en Brixworth om er zeker van te zijn dat de nieuwe wagen een flinke stap vooruit zal maken vergeleken met vorig seizoen. We zijn ook ontzettend trots dat we Lewis (Hamilton) bij het team mogen verwelkomen als Mercedes-Benz coureur. Met Lewis en Nico (Rosberg) hebben we naar mijn mening het sterkste rijdersduo in de Formule 1 en ik weet dat een gezonde competitie tussen die twee zal helpen om het team verder naar voren te krijgen."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Indo-Lee
Gold Member

Een hele vreemde nesu heeft die auto. Het lijkt wel een mix van de öude"nesu en de getrapte versie. ben nu echt eens benieuwd of dat de goeie keuze is.

0 04-02-2013 19:23:22
wicked
Moderator

Een neus die zo hoog mogelijk uitkomt, een voorvleugel die de lucht aan de achterzijde van de voorvleugel naar beneden stuwt zodat het door het chassis aan de achterzijde, opnieuw weerstand kan bieden om de benodigde neerwaartse druk te creëren..

Aangezien de voorvleugel al 2x het formaat heeft van de achter vleugel is het vrij logisch om meer grip te zoeken aan de achterzijde samen met de "coanda-style" uitlaatsystemen.. Het zal vast effectief zijn aangezien diverse teams met een soort-gelijke neus komen aanwaaien..

0 05-02-2013 00:29:09
;