Menu
©

Ferrari presenteert de F138

10 reacties | 2544x gelezen
01-02-2013 11:36

Panoz |

Ferrari heeft vanmorgen de nieuwe Ferrari F138 onthuld. De presentatie vond plaats in het hoofdkwartier van het team in Maranello en was live te volgen middels een livestream op de Ferrari site. De Ferrari F138 is voorzien van een ‘schoonheidspaneel’ dat de trap in de neus verbergt en wat ook direct opvalt, is de toevoeging van zwart aan de livery. De auto is wederom voorzien van een pull-rod systeem aan de voorwielophanging en de achterkant van de auto is wat krapper geworden vergeleken met de auto van vorig jaar. Ferrari heeft dit jaar de werkzaamheden betreffende de aerodynamica van de auto uitgevoerd in de windtunnel van Toyota in Keulen en hoopt dat de F138 mede daardoor een betere seizoenstart zal krijgen dan zijn voorganger. Volgende week, op 5 februari zal de auto voor het eerst getest worden in Jerez waar Felipe Massa als eerst plaats zal nemen achter het stuur van de nieuwe bolide. Ook ontwikkelingscoureur Pedro de la Rosa zal de F138 mogen testen in Jerez en Fernando Alonso komt pas tijdens de tweede testserie in Barcelona in actie. Klik hier voor een aantal foto's

Bron: formule1nieuws.nl



❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Indo-Lee
Gold Member

Zie ik het goed ???? Dit is wel een erg hoge neus, terwijl de meeste auto's een veel lagere hebben. Zullen ze iets nieuws hebben gevonden bij ferrari ?????

0 01-02-2013 11:55:07
leest11
Senior Member

Ziet er goed uit! Slim die zwarte band onderaan.

0 01-02-2013 12:42:26
bengelke
Gold Member

As ik die auto bekijk, denk ik aan de, toenmalige, minardi....... Zoude ze hem hebbe overgespoten:-?

1 01-02-2013 13:09:29
MadMarkie
Diamond Member

Alles mooi behalve de neus.......lijkt wel of er een stukje afgebroken is. Kunnen ze die getrapte neus een schop geven gaan ze werken met een stompje....Maar goed schoonheid hoeft niet snel te zijn en andersom ;-)

01-02-2013 15:25:35
giovanni19
Senior Member

wow .... en we hebben een winnaar.
alonso gaat hier wk in worden ik voel het gewoon.

ik heb trouwens net vernomen dat v d garde voor 2 seizoenen naar caterham gaat eindelijk weer een hollander in de f1


wordt een leuk jaar, wat op voorhand door de meeste wordt gelabeld als een tussenjaartje ik zeg dit wordt het jaar van ferrari/alonso

2 01-02-2013 15:48:08
Jamender
Senior Member

Sorry voor je Fernandootje maar dit wordt toch echt het jaar van koning Felipe. Massa was echt aan het stralen tijdens het interview en dat vond ik natuurlijk fantastisch

01-02-2013 18:18:30
huib1958
Rookie

Ik ben al jaren een Alonso fan en maakt me niet uit in welke auto die rijdt. Als hij dit jaar maar world champion wordt.

02-02-2013 14:26:55
ijsman
Silver Member

twee jaar geleden had ik het geluk erbij te mogen zijn in Maranello, ik wil dat ik die mooie dag voor vandaag mocht ruilen. Wat een heerlijk moment voor zo een "meravigliosa creatura"

0 01-02-2013 20:30:16
matsracing
Silver Member

Ik vind het echt een hele mooie wagen geworden! Alleen de neus is lelijk, maar de rest ziet er echt heel slank (en daardoor ook snel) uit! Laten we hopen dat Ferrari er wat mee kan, vier keer op rij Vettel zou wel heel veel van het goede zijn he? ;)
Ik kan me niet heugen wanneer een lelijke auto ook een winnende was, dus de voortekenen zijn goed.

0 02-02-2013 12:34:13
Lunatico
Junior Member

Masa?...Je moet niet stralen in een interview,je moet stralen op het circuit,en dat doet Alonso als GEEN ander! :)

0 04-02-2013 14:00:19
;