2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol

Gepost door: tonyclifto op 22-11-2012 20:31 42523x gelezen

Olav Mol heeft vandaag in een radio uitzending van Ruud de Wild bekend gemaakt dat hij niet mee verhuist naar Sport1, wat voor de komende 3 seizoenen de uitzendrechten voor de Formule 1 heeft verworven. Op 28 september van dit jaar werd al bekend dat RTL7 niet meer zou gaan meebieden op de uitzendrechten van de Formule 1. Hoewel SBS6 nog wel geïnteresseerd was, bleek het uiteindelijk Sport1 dat met de rechten voor de komende 3 seizoenen ging lopen. Op facebook is al een pagina gewijd aan het tegenhouden van het verplaatsen van de uitzendingen van de Formule 1 wedstrijden naar de betaal-afdeling van de televisie, waardoor fans in Nederland in de komende 3 jaar óf zullen moeten betalen, óf aangewezen zijn op andere manieren van het volgen van hun favoriete sport. Wat Olav Mol in de toekomst wil gaan doen is nog niet bekend.

Bron: Formule1nieuws.nl


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol


rob1981
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Ben er zwaar beroerd van dat het achter een betaal zender word uitgezonden. Ik kijk alleen F1 en geen voetbal , motorsport, golf of basketbal. Wat kost Sport1 maandelijks? En kan je in de winter opzeggen ofzo iets?
Gepost op: 22/11/2012 20:37
Jamender
Gepost op: 22/11/2012 20:44
Ik heb gekeken, je kan het bij upc maandelijk opzeggen. Het kost 15 euro per maand. De f1 is 9 maanden dus 9x15= 135 Euro per jaar. Nou ja misschien komt er een aparte autosport zender en is die goedkoper.
Gepost op: 22/11/2012 20:44
jkuiper66
Gepost op: 11/04/2013 18:58
Via sport 1 kijken is niet zo erg stil er ook wel iets voor betalen €5 pet maand valt mee. Maar dat olaf er niet meer bij zit is wel erg
Gepost op: 11/04/2013 18:58
jkuiper66
Gepost op: 11/04/2013 18:58
Via sport 1 kijken is niet zo erg stil er ook wel iets voor betalen €5 pet maand valt mee. Maar dat olaf er niet meer bij zit is wel erg
Gepost op: 11/04/2013 18:58
leo1954
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Of je kunt de race van Sky downloaden, maar die staat meestal pas maandagochtend klaar. Nog even en alles zit achter de decoder. RTL7 zal ik niet zo missen, maar het was beter dan helemaal niks, want ik ga toch echt niet betalen.
Gepost op: 22/11/2012 21:20
thatstho
Gepost op: 22/11/2012 21:23
jammer leo dan geen f1 meer voor je,,,of je moet die vieze trage slecht beeld gevende streaming kijken..nou daar word geen mens gelukkiger van..een echte fan betaald gewoon netjes om zijn sport te bekijken;-)
Gepost op: 22/11/2012 21:23
Mathon
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Wat een waardeloos bericht, maar er waren al signalen dat dit zou gaan gebeuren. Een facebook pagina zal niet veel helpen vrees ik. Als het met voetbal niet tegengehouden kon worden lukt het met Formule 1 zeker niet. Denk dat het bijna goedkoper wordt om alle races persoonlijk gaan te bezoeken dan een abonnement op Sport1
Gepost op: 22/11/2012 21:22
Mathon
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Een echte fan betaald gewoon netjes om zijn sport te kijken???? Denk je dan dat we nu gratis kijken. Ik betaal elke maand al bijna 18 euro aan Ziggo voor 80 kanalen vol bagger. Als daar nu nog eens 35 euro per maand bijkomen om alleen maar Formule 1 te kijken vind ik dat geld verdienen over de rug van de kijkers. Als dat betekend dat ik geen fan ben in jouw ogen, so be it !!!
Gepost op: 22/11/2012 21:39
thatstho
Gepost op: 22/11/2012 21:50
mathon...35 euro???? gouden zender????
Gepost op: 22/11/2012 21:50
bvonk
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
@rica1 Het gaat niet om het woord h o e r a maar om de eerste vier letters, de a blijft wel staan. Voor een goede prijs en goed product ben ik best bereid om te betalen. Nog even afwachten wat de mogelijkheden gaan worden.
Gepost op: 22/11/2012 21:52
rob1981
Gepost op: 22/11/2012 21:55
Ja Ben, Voor een goede prijs wil ik ook wel betalen. Maar wat zullen de prijzen zijn die je gaat tegenkomen? Wil me ook niet scheel gaan betalen.
Gepost op: 22/11/2012 21:55
Mathon
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Oke, tikfoutje. Volgens Jamender geen 35 maar 15 euro, maar da's nog steeds een verdubbeling van wat ik nu betaal. Waarom extra betalen voor een goed product. Was RTL7 niet goed dan? Ik vond dat Olav het prima deed. Belachelijk dat het commercieel zo uitgebuit wordt. En de mensen pikken het ook nog gewoon.
Gepost op: 22/11/2012 22:00
Garfield
Gepost op: 22/11/2012 22:27
Ik ben blij, eindelijk kan ik weer F1 kijken zonder reclameonderbrekingen. Daar heb ik wel 15 Euro voor over. Ik kijk die sport al bijna 40 jaren altijd live. De eerste jaren ook zonder reclameonderbrekingen en nu dus weer. Het zal om de kosten te drukken wel worden: eredivisie live eruit - sport 1 erin.
Gepost op: 22/11/2012 22:27
pino73
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
gewoon op de duitse rtl kijken of gaat ie daar ook achter de decoder ? En als wij met ons allen blijven weigeren om een abo op sport 1 te nemen kunnen wij over 3 jaar weer gewoon op een openbaar net kijken !!!!! Aan de andere kant zijn wij ook zo idioot om 362 euro voor een open zit plaatsje te betalen op spa !! En dan valt de prijs van sport 1 wel mee En een ander positief punt is dat wij nu eindelijk verlost zijn van O.Mol hoe vaak ik mij niet heb zitten ergeren aan zijn of voor ingenomen commentaar Of als hij dan iets moet zeggen hij weer te laat is en pas 3 ronde verder in een keer wakker schiet MMM sport 1 klinkt in een keer wel heel erg aantrekkelijk Zeker als je bedenkt geen reclame meer
Gepost op: 22/11/2012 22:41
Shivan
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
ik vindt het niet zo een ramp om te betalen maar. als ik er voor moet betalen dan liever skysports.. die weer niet word aangeboden in het UPC pakkter of extra zenders :(
Gepost op: 22/11/2012 23:06
mnmracer
Gepost op: 22/11/2012 23:11
UPC zender 47: RTL Duitsland UPC zender 87: BBC One HD I'll be fine ^_^
Gepost op: 22/11/2012 23:11
WerfieF1
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Hier in Singapore zit de F1 ook sinds 2 jaar achter de decorder . . . . . erg irritant want moest weer een apart kastje kopen (en maandelijks betalen) en gebruik de kanalen puur en alleen voor de F1. Het is jammer maar het zijn de duidelijke gevolgen van de commerciele wereld waarin we tegenwoordig leven . . . . Ik moet overigens wel zeggen dat de programma's inhoudelijk wel van goede kwaliteit zijn met commentaar dat hier in Singapore verzorgd wordt door Steve Slater en ex F1 coureur Alex Yoong . . . . .
Gepost op: 23/11/2012 03:48
RPJdeWeert
Gepost op: 23/11/2012 05:29
Tja ik baal hier ook van. Niet zozeer vanwege het feit dat ik nu extra moet betalen, want die reclames werd ik ook horendol van. Maar ik baal ervan dat Olav niet meegaat. Oké, hij maakte wat foutjes, maar noem eens iemand die het beter kan? Die hetzelfde enthousiasme heeft, en niet onbelangrijk: een prettige luisterstem? Ik heb altijd met veel plezier geluisterd naar Olav, nu moet ik extra betalen en ook nog Olav gaan missen.....
Gepost op: 23/11/2012 05:29
Fasterrrr
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Naainekkerij is het!!!!stelletje #OEPS#s!!!!
Gepost op: 23/11/2012 07:15
bengelke
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Denkelijk zal dan de duitse rtl, of sports-livez, dan meer kijker hebben. Rtl werkt samen met niki lauda, en das wel fijn om te zien. Sports-livez, gebruikt, meestal, de beelde van de bbc. Zij geve ook de vrijdag traininge. Tja, een link mag ik hier nie zetten, ma zet www. sports-livez .com, maar ees aaneen. Rtl is dan op de sateliet
Gepost op: 23/11/2012 07:52
bvonk
Gepost op: 23/11/2012 08:26
Beetje flauw de kritiek die sommige hebben op Mol. Ja hij maakt soms te veel fouten maar is ook maar een mens. Bij Sky, BBC en RTL maken ze ook fouten maar het voordeel daar is dat ze met twee man bezig zijn en het dus meestal meteen kunnen herstellen. Vind Mol gewoon horen bij de nederlanse F1 en zoals j-rurismo al aan gaf in het BB, welke comentator is dan wel geschikt volgens jullie?
Gepost op: 23/11/2012 08:26
Wimpie
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Ronduit belachelijk. Weer word je op kosten gejaagd. Die decoder business moet verboden worden. Zo blijft er helemaal niks meer over.
Gepost op: 23/11/2012 08:19
Mr_Hond
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
We zijn weer hyprociet bezig. We willen wel een miljoenen verslindende sport kijken, maar willen geen cent bijdragen aan die miljoenen. F1 kost gewoon een hoop geld, en iedereen die er naar kijkt zal moeten betalen om het aan de gang te houden. Al is het natuurlijk wel schadalig dat het meeste geld uit de F1 in een nieuw huis en nieuwe tetten van de dochters van BerniePernie gaan zitten, maar dat is een andere disscussie. Waar je nu voor betaald als je digitale TV heb is niet voor de zender maar je provider, ga bij hun zeuren dat je het te veel vind. De F1 rechten zijn super duur en blijkbaar wil RTL alleen goedekope programma's waar veel idioten naar kijken. Ik kijk toch al geen regulere TV zenders, ned1,2 en 3 en alle andere zenders niet. Ik kijk soms BBC maar sinds dat 1 groot pedo netwerk blijkt kan ik niet meer normaal er naar kijken. daarbij vind ik iets kijken, vooral series en voor opgenomen dingen wanneer een zender vind dat ik het moet kijken onzin. Ik koop wel de DVD box ofzo. Maar Sport 1 gaan het voor mij niet worden ik woon al samen met wat familie en dan zou ik me schoonvader ook 24/7 over de vloer hebben omda hij voetbal wil kijken!!! Zou je live TV in je auto kunnen krijgen? Ga ik lekker rustig in een bos zitten in me auto in alle rust.
Gepost op: 23/11/2012 09:58
Dexter
Gepost op: 23/11/2012 10:42
[quote]Al is het natuurlijk wel schadalig dat het meeste geld uit de F1 in een nieuw huis en nieuwe tetten van de dochters van BerniePernie gaan zitten, maar dat is een andere disscussie.[/quote] Vind dat je er best makkelijk overheen praat. Bernie IS Formule 1. Bernie heeft de F1 gebracht tot waar het nu is. Bernie wringt de F1 nog verder uit via de commercie want de reguliere tv-inkomsten waren schijnbaar nog niet genoeg. Wat moet die man met zoveel geld? Ik bedoel, er is een tijd geweest dat van alle F1 inkomsten slechts 1% !!! naar de teams ging... Dan vraag je je toch af waar de rest is gebleven? Ik ben van mening dat F1 nog jaren vrij gekeken kon worden worden via de 'normale' tv als er anderen mensen aan t roer hadden gestaan met duidelijk wel een hart voor de sport. Dan was de discussie over wel of niet betalen en de hoogte ervan niet eens relevant. Als je dan elders op dit forum leest dat met men blij is met een man als Bernie dan gaan je tenen toch krom staan... De F1 is in de wurggreep van E ikelstone ( sorry redactie ) en komt daar niet meer los van. Tenzij men ( de teams ) het heft in eigen handen neemt.... [quote]We zijn weer hyprociet bezig. We willen wel een miljoenen verslindende sport kijken, maar willen geen cent bijdragen aan die miljoenen.[/quote] Uhm...we betalen al mee aan tv kijken, of kost bij jou het tv abo niks dan? Ik betaal al jaren voor het kijken van de commerciële kanalen.
Gepost op: 23/11/2012 10:42
F1critic
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Hoewel ook ik probeer mee te gaan in de moderne wereld, moet ik bekennen dat de charme van auto en motorsport kijken er wel een beetje af gaat op deze manier. De commercie slaat toe, persoonlijk heb ik liever wat reclame tussendoor en het soms wat haperende verslag van Olav dan dat ik weer apart moet gaan betalen om te kunnen kijken. Ik zie liever dat de adverteerders die kosten op zich nemen, niet betalen én geen reclames vind ik dan ook niet reeël. Wat me stoort is dat ik voor F1 aan moet kloppen bij zender A (en betalen natuurlijk) en voor bijvoorbeeld MotoGP weer ergens anders kan dokken om een race van drie kwartier ééns per 2 weken te kunnen bekijken... dát stoort mij het meest. En ik heb al helemaal geen zin om voor de voetbalfans te gaan betalen terwijl ik alleen F1 interessant vind. Gelukkig heeft de BBC nog gewoon de MotoGP dus dat is nu op zondag te volgen zonder extra kosten, maar er is al een jaar geweest dat dat ook niet kon. Al met al vind ik ook dat de grote inkomsten van de F1 teveel in de zak van de verkeerde mensen beland, de kosten zijn inderdaad mega, maar als Bernie niet zoveel in zijn eigen zak steekt word het voor de teams, en sponsoren etc ook goedkoper. Bernie runt de F1 echt niet uit liefde voor de sport, maar alleen uit liefde voor zijn bankrekening... Er is al sprake geweest van een nieuw kampioenschap georganiseerd door de (grote) teams onderling, hoewel hier ook veel haken en ogen aan zouden zitten zou het uiteindelijk misschien de sport weer meer bij de fans kunnen brengen. Het gaat de fabrikanten immers om hun imago en de verkoop van méér producten, en die zijn dus niet gebaat bij een kleinere afzetmarkt als veel kijkers de races niet meer in het normale pakket kunnen bekijken, en dus helemaal niet meer kijken. Ik ga er in elk geval niet extra voor betalen, dus als er geen reguliere zenders meer zijn die uitzenden haak ik af, hoe jammer ik dat ook vind. greetz
Gepost op: 23/11/2012 11:07
Enrique
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Wat een verademing Mol weg!!!! alleen jammer dat het betaal tv wordt.
Gepost op: 23/11/2012 11:10
boogie
Gepost op: 23/11/2012 12:09
Voor een coverage die kan tippen aan sky sports f1 zou ik best geld over hebben. Beter dan rtl7 met reclames en olav mol als commentator.
Gepost op: 23/11/2012 12:09
leo1954
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Het is nog maar helemaal de vraag of de F1 er garen bij spint met die decoders. Er gaan gewoon veel minder mensen kijken en die mensen zien alle reclames op auto's, banen, helmen, kleding en verder alles wat er verder nog is niet meer. Een sport die het juist van de tv kijkers moet hebben. 9 van de 10 mensen die nu kijken zijn niet zo gek van de sport als wij hier op dit forum zijn. F1 is een kleine sport in Nederland als je het vergelijkt met voetbal. Voor mij zijn er maar twee sporten die aantrekkelijk genoeg zijn om te bekijken, de F1 natuurlijk en wielrennen. Voetballen interesseert me alleen als het goed gaat met Feyenoord en slecht gaat met Ajax. De uitslag op de radio voldoet. Televisie is een medium wat in een hoop opzichten achterloopt. Ik kijk er zelden meer naar. Ik beslis liever zelf wanneer en wat ik wil zien. Langzamerhand komt er schoorvoetend wat interactieve tv, maar ideaal is het niet. Bij live evenementen is tv nog steeds erg fijn en laten ze dat nu achter decoders te willen verstoppen. Hoe slecht ik RTL7 ook altijd heb gevonden, de ergerlijke reclames, het slechte commentaar van Olav Mol die van journalistiek geen brood heeft gegeten, het was wel beter dan niks. Gelukkig staan hier wat tips om gratis naar de F1 te blijven kijken, op Duitsland vind ik een goede, daar zal ik eens naar zoeken. En mocht dadelijk alles te zijn dichtgetimmerd, dan maar naderhand kijken en de uitzending van de aanbieders downloaden. Voor geïnteresseerden, je kunt elke denkbare GP nog steeds uitgebreid zien. Wie niet weet hoe dat moet kan me een PM sturen. Het is natuurlijk weer de schuld van Bernie dat RTL7 weg gaat, bij andere zou dit niet zijn gebeurd. Nou laat zijn mogelijke opvolger, Richard Scudamore, de baas van de Premier League, die leaque ook achter een decoder heeft geplaatst. Best mogelijk dat we dadelijk een baas in de F1 krijgen die helemaal niets heeft met de F1.
Gepost op: 23/11/2012 12:16
Kanjana
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Ik ben blij dat we van die k** reklame af zijn. Kijk nu al zo veel mogelijk op BBC. Beter dan Olaf die vanuit Hilversum commentaar geeft. Ik heb nu al sport1 dus voor mij wordt het 3 mooie f1 jaren,denk ik.
Gepost op: 23/11/2012 15:45
Motoriszer
Gepost op: 23/11/2012 17:30
Gewoon doen wat ik al jaren doe .. de race via RTL Television of BBC kijken ... uitgebreide voor en nabeschouwingen en deskundig commentaar .. alleen de lange blokken reclame zijn helaas vervelend.. maar nog altijd beter dan 5 - 6 x per uur ...
Gepost op: 23/11/2012 17:30
F1Fan76
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Ook geen wonder dat mensen illegaal TV gaan kijken, hier wordt je toch beroerd van. Volgend jaar maar even een Dreambox voor de kabel aanschaffen. Werkt super met UPC en Ziggo, alleen nog even een illegale aanbieder zoeken.
Gepost op: 23/11/2012 18:29
SosaXXX
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Ach ja , het zat er aan te komen, commercie wint bijna altijd. Gelukkig zijn er live streams te vinden waar je het op kunt kijken. Kwaliteit is niet zo geweldig, maar wel gratis. Ik vind deze website zeker goed, en ik blijf ook zeker items lezen, maar ook bij deze website is het een en al reclame geworden. Banners rechts, in het midden van items en onderin. En de banner bovenin verschuift zelfs de hele pagina naar beneden (zwaar irritant trouwens, want ik klik altijd verkeerd als ik iets wil aanklikken.En bij elke link die je aanklikt krijg je die banner) Misschien moest deze website ook betaald lidmaatschap invoeren, dan zijn we ook van die reclames af. En dan ik benieuwd hoeveel leden we nog overhouden.
Gepost op: 23/11/2012 18:46
jesper801
Gepost op: 23/11/2012 20:43
Er is altijd een oplossing namelijk mijn site Kijk op mijn site [b]knip[/b] En je kan gratis live F1 kijken je klikt gewoon op sky sports hd Je kan nu zelfs meer want nu kan je ook gewoon de vrije traininingen kijken! (tip let niet op de reclame, die kan je gewoon wegklikken.) Hopelijk hebben jullie hier wat aan.[b]knip[/b] [color=CC0000]Edit Crash2000: Het is niet toegestaan om reclame voor je eigen website te maken,zie het FAQ.[/color]
Gepost op: 23/11/2012 20:43
broekie
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Jammer, maar de uitzendingen bij RTL7 waren ook maar gewoon tweede garnituur. Dat het achter een betaalzender komt te zitten was te verwachten, kijk naar de BBC met zijn 10 GP's live per jaar. Zelf tijdens GP Silverstone mogen genieten van het Sky F1 kanaal, ge-wel-dig. Even starten met RTL+ (afgewisseld met de BBC) in 2013, bevalt dat niet direct de overstap naar Sport 1. Hopen dat Sport 1 er iets van maakt vergelijkbaar met Sky. Alles dus ook alles (incl VT etc) uitzenden).
Gepost op: 24/11/2012 09:44
Geeke
Gepost op: 24/11/2012 10:30
Nahja, er zijn alternatieven. Mol zal ik absoluut niet missen. Naast de vele fouten die hij maakt zit ik niet te wachten op de man zijn persoonlijke mening (b.v.Maldonado afzeiken en altijd maar Hulkenberg ophemelen), vertelt hij een hoop onzin tussendoor, gooit reclame er op de meest onmogelijke momenten erin en maakt vaak "grapjes" die helemaal nergens op slaan (gooit er spaanse woordjes doorheen als het om coureurs gaat die helemaal niets met spaans te maken hebben). RTL7 heeft duidelijk geen hart voor F1, gezien de zeer matige verslaggeving. Na de race moet je sowieso zappen om de huldiging live te kunnen zien. De vraag is natuurlijk of Sport1 wel kwaliteit gaat leveren, vooral omdat je er dan voor moet betalen. De duitser is me te chauvinistisch, die praten alleen maar over datgene wat duits is. (alhoewel ik de uitspraak Button wel grappig vind). De BBC kan ik hier niet ontvangen, ik vrees dat ik toch mijn pakketje moet upgraden.
Gepost op: 24/11/2012 10:30
LeFennec
Re: 2013: Formule 1 achter decoder, zonder Olav Mol
Ik wil best voor mijn sport als Fan betalen maar ik ga niet betalen voor iets waar ik niet naar kijk. Ik kijk nu al geen voetbal of andere sporten Ik ben Formule 1 fan en een zender betalen voor 19 weekeinden a 5 uur mijn sport en 365 dagen a 24 uur bagger. Nee dank je