Menu
©

Olav Mol en Allard Kalff naar RTL

27 reacties | 3605x gelezen
05-01-2007 10:08

williams |

Olav Mol en Allard Kalf gaan weer als vanouds samen verslag doen van de Formule 1. Chef Sport van RTL Jaap Hofman heeft dit donderdagavond bevestigd.

Bron: Race Report

De bevestiging van Hofman werd gedaan op de sponsorbijeenkomst van Christijan Albers in het Bilderberg hotel.

Zoals gezegd presenteerden het duo in het verleden ook al samen de Formule 1. Echter in 2000 scheiden hun wegen zich, wanneer Kalff besluit te stoppen met verslaggeven. Jack Plooij werd zijn opvolger als pitreporter. Deze laatste lijkt niet meer voor te komen in het programma van RTL.

Er was nog lange tijd onduidelijkheid of Olav Mol wel mee terug zou gaan naar RTL. Echter is dit nu dus bevestigd.

Verwacht wordt dat de rollen van Olav en Allard hetzelfde zullen zijn als voorheen, waarbij Olav verslag doet van de wedstrijd en Allard vanuit de pitstraat commentaar geeft en coureurs en teams interviewt.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

BOTOX
Senior Member

Tsja, of we hier nou om moeten juichen of huilen, ik weet het niet.

Ik had het wel leuk gevonden als Jack Plooij als presentator verslag zou doen en iemand anders als pitreporter. Tijd voor verandering zou ik zeggen.

Hoe zit dat eigenlijk met de reclame, is dat weer terug? En zijn er nog meer zenders die het uitzenden in Nederland. Dan kan ik mooi switchen als er weer zo'n vervloekt reclameblok doorheen komt.

0 05-01-2007 10:46:22
krekeltjuh
Senior Member

ik vind het wel mooi. ik houd van de manier van commentaar geven van olav mol..

jah idd, hoe zit dat eigenlijk met die reclame? ik hoop dat dat gewoon zo blijft, echt gewoon irritant als ze er dan zo nodig weer een minuut reclame door gooien

0 05-01-2007 10:54:36
Sparks
Member

Blij toe, anders was ik toch heftig op zoek gegaan naar een andere zender.

0 05-01-2007 11:00:46
rodaf1team
Silver Member

Ja was te verwachten , maar als die k.. reclame weer terug komt kijk ik niet meer op rtl , dat staat zo vast als een huis. greetz denny

0 05-01-2007 11:19:16
joostjuuh
Rookie

Moooi Moooi Mooooi Mol en Kalf weer samen helemaal supersss

Maar de tyfus reclames komen weer trug dus das wel weer wat minders..

0 05-01-2007 11:22:18
Iceman91
Bronze Member

De reclame is weer terug. Dus bij elke safetycar zappen naar Duitsland. Allard doet het goed als pitreporter en Mol is een goede commentator ik vind het een perfect duo, maar ik hoop wel dat Jack Plooi ook nog ergens een rol heeft. Hij deed het ook altijd goed als pitreporter.

0 05-01-2007 11:27:26
oudhoff
Rookie

Toch nog een gelukkig begin van 2007 ,inderdaad hoop ik ook dat ze de reclame achterwege houden maar ik vrees het ergste,er moet tegenwoordig zoveel aan televisierechten betaald worden.

1 05-01-2007 11:30:39
Lollypop
Silver Member

Mooi, van Jack Plooij zijn we verlost (happy chappy?). Ik vrees wel met grote vreze, net als anderen hierboven, de reclame-blokken!

05-01-2007 11:34:45
Gianca
Silver Member

Nou, ik ben in elk geval blij dat Olav mee gaat!
Voorheen vond ik Olav en Alard wel een leuk commentatorskoppel.
Maar het maakt mij niet zo heel veel uit wie commentaar levert vanuit de pits, als Olav de rest maar doet :-D

1 05-01-2007 12:05:19
Geeke
Silver Member

Was ik al bang voor, weer een hoop onnozel geleuter tijdens de race en belachelijke statistieken. Nouja, ik moet er maar mee leren leven :-)

05-01-2007 13:19:18

Jongens we moeten niet zo klagen ... hebben jullie al eens naar de belgische verslaggeving van de Formule1 gekeken en geluisterd?

Een vriend van mij komt speciaal uit België om naar het Nederlands commentaar te luisteren.

Ik moet eerlijk toegeven dat Olav wel veel fouten maakt, vooral de laatste tijd. Het ergste vind ik toch nog altijd die vreselijke reclames. Tijdens LIVE uitzendingen zouden reclames verboden moeten worden.

Maar goed gelukkig hebben we nog de duitse zender!!

0 05-01-2007 14:52:49
Gerbert68
Member

Zolang Die geitebreier van een Ruud maar niet terug komt vind ik het prima ... Olav is the MAIN man !!! Laat allard maar zweten in zijn pakkie op de pits. En ach reclame .. zonder reclame geen F1 op tv hier in Nederland .. tis niet anders

2 05-01-2007 15:26:50
Mambo
Gold Member

Hebben we echt het commentaar van Olav nodig om de race te kunnen analyseren of in te schatten ?

Ik niet.

Ik zie ook wel wat er op de baan gebeurt, kan ook rekenen en snap ook nog wel wat voor strategie een team op welk moment kan gaan kiezen.

Het commentaar van Olav is dan voor mij meer als een vermaak en dat doet hij goed.
Zijn enthousiasme en spontaniteit heb ik vele malen liever dan een verslaggever die wellicht geen fouten maakt, maar die verslag doet alsof hij gras ziet groeien.

In vroeger tijden was daar Theo Koomen, ook die maakte fouten, maar wat een genot om naar te luisteren. Theo Koomen bracht een evenement tot leven, daar bleef je voor aan de radio of televisie gekluisterd.

Laat Olav maar wat fouten maken, maakt voor mij niet uit, zolang hij maar met hetzelfde enthousiasme verslag doet.

En ik ben blij dat Allard weer terug komt. Plooy was wel leuk, maar had helaas te weinig verstand van het racen zelf. Daar kwamen af en toe vragen uit zijn mond waarvan ik dacht: 'de Story of de Privé zouden blij met je zijn'.

Ik vraag me alleen af waarom Kalff en Mol niet samen het commentaar gaan doen. Olav voor het enthousiasme en Kalff voor het technisch inzicht.
Bij de Duitse RTL werkt dit verbluffend goed en het maakt het voor de kijkers niet alleen leuk, maar ook leerzaam. Christian Danner is een goede coureur en kan commentaar geven wat je bij geen enkele andere zender ooit zult horen.

In any case, Mol en Kalff samen..........Prima !

En inderdaad wordt het tijdens de reclame zappen.

05-01-2007 15:39:48
eddytt
Senior Member

Ik ben het helemaal met je eens Gerbert. A.u.b. geen Ruud Terwijden, met zijn truien en spencers uit de 70er jaren, want dat is een man die echt niet bij een snelheidssport past. Verschrikkelijk. Als die man op TV was, dan ging bij ons de TV uit, of er werd gezapt.

Voor wat betreft Olav Mol: Prima enthousiaste kerel. Ik moet soms wel lachen om zijn geestdriftige uitspraken. Hij maakt wel eens een foutje, of constateert iets aanzienlijk later dan de oplettende kijker, maar dat kan ik hem wel vergeven.

Het pitcommentaar van Allard was vroeger wel aardig. Als verslaggever bij de A1 vond ik hem minder. Dus als hij weer in de pits rond gaat struinen, komt het hopelijk weer goed.

Ik ben wel benieuwd wat Jack gaat doen. Als ze hem ook nemen voor in de pits, dan missen we natuurlijk niets meer. ;-)

05-01-2007 15:49:57
fastwork
Rookie

Krijgen we ook bij de F1 duizendmaal "Eigenlijk" te horen van die Kalff.
Jammer, geef mij Jack maar

Frank

0 05-01-2007 17:07:37
beuk79
Junior Member

Helemaal top! Olav is voor mij de beste presentator. Hij brengt het op een leuke manier. En Allard heerlijk als hij weer de pits in gaat. Vond die Jack maar een rare snuiter, altijd maar dezelfde domme vragen. (Heb een hekel als mensen in de herhaling vallen)

Groeten Beukie

1 05-01-2007 17:38:12
KAMPIE
Member

Als die mol maar wat scherper uit de winter komt, hij liep toch best wel vaak achter de beelden aan.
Voor de rest is het goed hij hoort er gewoon bij.

05-01-2007 18:14:43
olav
Senior Member

Mooi dat Plooy aan de kant geschoven is. Jaren van tenenkrommende vragen ("how did it went?") zijn eindelijk voorbij. Kalff is coureur, heeft verstand van zaken en stelt zinnige vragen. Moll komt helaas ook mee. Hij weet veel, maar hij kletst nog veel meer, en hij vergeet dat de actie toch vooral op de baan gebeurt. Maar goed, wij Nederlanders zijn natuurlijk wel azijnpissers. Waarvan akte. Dat de herrie maar weer snel mag losbarsten...

0 05-01-2007 23:19:06
ferrariman
Silver Member

ben er wel blij mee, het enthousiasme en de mooie uitspraken van mol maken de fouten die hij maakt wel goed. en kalff is gewoon een super pitreporter

0 06-01-2007 16:24:25
Stievun
Rookie

Geef mij de tandart uit Bergen op Zoom maar, die is een stuk leuker dan die halve zool Kalf. Sinds z'n commentaar tijdens de A1 heb ik het helemaal gehad met die #OEPS# en ik had hem al niet zo hoog staan. Wel goed trouwens dat Mol het commentaar blijft doen!

0 06-01-2007 16:47:51
Pzwaag
Quite a regular

Wat mooi dat die twee weer terug keren naar RTL
alleen die reclameblokken tussendoor dat is jammer
zou de nieuwe regering daar niets aan kunnen doen?
ik zou zeggen Bos neem het mee in de formatie gesprekken!!!!
dan doe je echt iets voor het racevolk van Nederland..
:argue:
Grtjs"P :bounce:

0 07-01-2007 13:18:17
;